شناسهٔ خبر: 40994046 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار ویژه جهرم عنوان کرد:

تجمعات در جهرم ممنوع شد

جهرم- فرماندار ویژه شهرستان جهرم باتاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ازمردم خواست از برگزاری دورهمی های خانوادگی خودداری کنند، گفت: برگزاری مراسم عروسی، جشن‌های تولد ومراسم ترحیم ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شفیعیان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همراهی و مشارکت فعال مردم شهرستان در تصمیم گیری های ستاد کرونا، توان مسئولین به ویژه کادر بهداشت و درمان در کنترل بیماری را دوچندان خواهد کرد.

وی افزود: طبق آمار بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان، در مراسم‌های عروسی، دورهمی های خانوادگی، جشن‌های تولد و در کل تجمعات انسانی به این ویروس خطرناک مبتلا شده اند.

فرماندار ویژه جهرم با بیان اینکه، ویروس کرونا بسیار مرموز و پیچیده عمل می‌کند و رفتار آن غیرقابل پیش‌بینی است و ممکن است تا چند سال مهمان شهرستان باشد، گفت: کادر بهداشت و درمان خسته شده اند و انرژی آنها تحلیل رفته است، هرچند که همچنان با قدرت به خدمات رسانی خود ادامه می‌دهند.

شفیعیان ادامه داد: متأسفانه حساسیت اجتماعی در زمینه خود مراقبتی در برابر این ویروس تا حدود زیادی کاهش یافته و علیرغم تمامی تذکرها و هشدارها، فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در مراسم، دورهمی ها و تجمعات و استفاده از ماسک تا حدود زیادی رعایت نمی‌شود.

وی بیان کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده در ستاد کرونا و شورای تأمین شهرستان از برگزاری مراسم عروسی، جشن‌های تولد و مراسم ترحیم به جد ممانعت به عمل خواهد آمد و بر همین مبنا اماکن و باغ شهری‌هایی که اقدام به برگزاری و میزبانی تجمعات کنند با آنان برخورد خواهد شد.

فرماندار ویژه جهرم افزود: آرایشگاه‌های زنانه و مردانه مکلفند از پذیرش عروس و داماد پرهیز و تزئین ماشین عروس توسط گل فروشی‌ها ممنوع است.

شفیعیان در پایان گفت: از صاحبان صنوف شهرستان می‌خواهیم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بالاخص استفاده مستمر از ماسک و قرار دادن مایع ضدعفونی کننده دست در ورودی مغازه از ازدحام مشتری پیشگیری کنند تا مجبور نشویم نسبت به تعطیلی صنوف اقدام کنیم.

1079 نفر ، تعداد کل مبتلایان به کرونا در جهرم و خفر

همچنین، محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در روزهای گذشته در جهرم، ۲ خوشه خانوادگی ۲۰ نفره، مبتلا به این بیماری شده اند.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم عروسی و ترحیم علت همه گیری کرونا در این خانواده‌ها بوده است.

رحمانیان با اشاره به اینکه در بین مبتلایان جدید ۲ خانم باردار و افراد با بیماری زمینه‌ای و همین طور پیوندی وجود دارد، گفت: متأسفانه ریسک خطر ابتلاء به کرونا در سالمندان و افراد با بیماری زمینه‌ای بیش از دیگران بوده و با توجه به متفاوت بودن ایمنی بدن این افراد حضور آنان در تجمعات بسیار نگران کننده و خطرساز است.

به گفته وی همین طور در مبتلایان جدید، ۲۵ درصد از آنان خانم‌های خانه دار بوده اند و حضور در دورهمی ها و میهمانی‌های خانوادگی از علت‌های اصلی همه گیری در بین این بیماران بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته از مبتلایان جدید به کووید ۱۹ در جهرم این موضوع نشان می‌دهد که ۲۵ درصد از مبتلایان سابقه سفر داشته اند.

به گفته رحمانیان سفر به استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان و شهرستان‌های دیگر مانند لارستان و گراش و همچنین برگزاری مراسم‌های عروسی، تولد و ترحیم که تراکم جمعیت در آنان بالا بوده است از دلایل مهم افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در چند هفته اخیر در جهرم بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان این مطلب که بیماری کرونا واکسن و درمان اختصاصی ندارد گفت: از همشهریان خواهشمندیم تا آنجا که می‌توانند در تجمعات شلوغ حضور پیدا نکرده و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را موکدا جدی بگیرند.

وی در پایان گفت: تا دیروز هفتم، ۱۰۷۹ نفر مبتلا به کرونا در شهرستان‌های جهرم و خفر شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۸۵۷ نفر از شهر جهرم، ۹۲ نفر از شهر خفر، ۳۵ نفر بخش کردیان، ۲۱ نفر بخش سیمکان بوده‌اند.

نظر شما