شناسهٔ خبر: 40965035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارتفاعات «هرم» همچنان می سوزد/ خطر برای حیات وحش

ارتفاعات هرم حد فاصل جویم تا حمامی در بخش مرکزی خنج همچنان در آتش می‌سوزد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با بیان اینکه این آتش‌سوزی از ساعت ۸ شب روز پنجشنبه در کوه‌های روستای هَرم بخش جویم شهرستان لارستان آغاز شده اظهار داشت: بلافاصله پس از دریافت گزارش این آتش‌سوزی نیرو‌های منابع طبیعی به منطقه اعزام و با همکاری بخشداری، نیرو‌های داوطلب بسیج، مردم محلی، همیاران طبیعت، اعضاء ستاد مدیریت بحران شهرستان و با کمک یک فروند بالگرد نیروی هوایی ارتش موفق به کنترل آتش‌سوزی و مهار بخش اعظمی از این حریق گسترده شدند.

او با اشاره به اعزام گروه‌های امدادی توسط یک دستگاه بالگرد ارتش به محل وقوع آتش‌سوزی، افزود: این آتش‌سوزی با حضور اهالی و نیز همراهی طبیعت دوستان و نیرو‌های بسیج و منابع طبیعی در حال کنترل و مهار شدن است.

رضایی درباره اینکه مهار آتش با توجه به مشکلات و امکانات محدود و سخت گذر بودن منطقه و نیز وزش باد به کندی صورت می‌گرفت، افزود: براساس هماهنگی به عمل آمده توسط فرمانداری ویژه و ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان سرانجام جمعه شب یک دستگاه بالگرد نیروی هوایی ارتش به منطقه اعزام و تا این لحظه با انجام ۸ مرحله هلی‌برن از سمت شهرستان لارستان و ۴ مرحله از سمت شهرستان خنج و پیاده‌سازی نیرو‌های امدادی آتش تا حدود زیادی کنترل و مهار آن سرعت گرفته است.

او درباره علل وقوع این آتش‌سوزی، اظهار داشت: هنوز دلیل وقوع این آتش‌سوزی مشخص نشده و علت آن پس از مهار کامل توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد، ولی طبق بررسی‌های اولیه این آتش‌سوزی به دلیل بی‌احتیاطی رانندگان عبوری و پرتاب ته سیگار به بیرون از خودرو، از کنار جاده اصلی آغاز و به سمت کوه روانه شده است.

شدت آتش به حدی است که امکان نزدیک شدن به آن تا فاصله صدمتری میسر نیست.

در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع شهرستان خنج انواع حیات وحش و پرندگان زندگی می‌کنند و از بهترین پوشش گیاهی و جنگلی برخوردار است.

انتهای پیام/ 

نظر شما