شناسهٔ خبر: 40940333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دادگستری نجف آباد:

جلب اعتماد مردم، دستاورد سند تحول قوه قضائیه است

رییس دادگستری شهرستان نجف آباد گفت: تسریع در دادرسی، حفظ کرامت انسانی و جلب اعتماد مردم، از دستاوردهای سند تحول قوه قضائیه است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید حسین حسینی، امروز (پنجشنبه، ۵ تیر ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیستم قضایی هر کشور، مهم ترین رکن آن کشور است و احقاق حق همیشه از آرمان های جامعه بشری بوده و است.

وی خاطر نشان کرد: وظایف قوه قضائیه طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی در پنج بخش مطرح شده است. حل خصومت ها و اختلافات مردم، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرم و تعقیب و مجازات مجرمان و اقدامات متناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان از جمله این وظایف است.

 رئیس دادگستری نجف آباد با اشاره به نقش مردم در اجرای سند تحول قوه قضائیه، افزود: مردم باید با قوانین و مقررات آشنا شوند و هر کسی در حیطه فعالیت های خود از قوانین آگاه باشد و خود را ملزم به انجام آن قوانین بداند.

حسینی گفت: در یک سال گذشته سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، تصادفات، توهین، تهدید، مواد مخدر، رانندگی بدون گواهینامه، کلاهبرداری، تخریب و افترا بیشترین پرونده های کیفری را در شهرستان نجف آباد به خود اختصاص داده است. همچنین مطالبه وجه چک، مطالبه وجه در غیر چک، طلاق توافقی، الزام به تمکین، الزام به تنظیم سند رسمی، مطالبه مهریه، طلاق، مطالبه خسارت و مطالبه نفقه بیشترین پرونده های حقوقی در دادگستری شهرستان را شامل می شود.

در ادامه دادستان شهرستان نجف آباد از نقش قوه قضائیه در مبارزه با فساد گفت و خاطر نشان کرد: فساد در برخی از ادارات به خوبی قابل مشاهده است. اگر مدیری از وقوع جرم در اداره خود مطلع باشد و اعلام جرم نکند، آن مدیر تحت پیگرد قرار می گیرد.

علی زارع افزود: پس از انتصاب آیت الله رییسی به عنوان رییس قوه قضائیه و رویکرد جدید در مبارزه همه جانبه با فساد، این موضوع در دستور کار ما نیز قرار گرفت. به زودی خبرهای خوبی در زمینه مبارزه با فساد برای مردم شهرستان نجف آباد داریم که کام آنها را شیرین خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما