شناسهٔ خبر: 40783326 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

کرونا چه تغییری در لب‌‌ها به وجود می‌آورد؟

کرونا باعث پوسه پوسه شدن لب افراد مبتلا به کرونا شد.

صاحب‌خبر -

ویروس کرونا در آخرین جهش های خود، سبب بروز علائم عجیبی بر روی لب های اشخاص مبتلا به این ویروس شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ویروس کرونا (corona) در مدت ظهورش در دنیا تا به حال علایم مختلفی را از خود نشان داده که شایع ترین آنها تب، سردرد، سرفه (cough)، بدن درد و نفس تنگی  بوده است؛ ولی در تازه ترین جهش های خود، این ویروس باعث بروز عارضه جدیدی در شخص مبتلا شده است.

بعضی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ گزارش هایی از احساس درد در لب ها داشته و شاهد خشکی و پوسه پوسه شدن این عضو صورت خود بوده اند.

به گفته کارشناسان این ویروس میتواند باعث واکنش های ایمنی متعددی شود، بدین ترتیب جای تعجب ندارد که پوست را نیز درگیر کند. مسأله این است که کووید ۱۹ میتواند سبب ایجاد طیف گسترده ای از علایم و نشانه های پوستی شود که در تشخیص این علایم روی پوست های مختلف تأخیر صورت گرفته است. این ویروس همینطور میتواند سبب چشمان دردناک و آبکی شود.

تغییرات در لب توسط کرونا,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت

علاوه بر درد و پوسته پوسته شدن لب ها، ویروس کرونا حتی امکان دارد باعث ایجاد زخم هایی در داخل دهان (Mouth) شخص شود. بیماران حتی بروز کهیر در بدن خود را نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش کرده اند که همین امر سبب ورم کردن لب ها می شود؛ در این شرایط باید بررسی کرد که شخص بیمار در نفس کشیدن مشکلی نداشته باشد، زیرا این شرایط، مستلزم مراقبت فوري پزشکی است.

ویروس کرونا هم چنان علائم جدیدی از خود نشان می دهد که این مساله باعث تشدید نگرانی ها درباره ماهیت آن شده است. بسياري از دانشمندان و پژوهشگران در سرتاسر جهان دست بدست هم داده و تلاش می کنند تا راهی برای درمان و ریشه کنی کرونا ویروس جدید بیابند، تلاش ها ادامه دارد و تا به حال واکسن های متعددی به مرحله بالینی خود رسیده اند، ولی هم چنان نمی توان به این زودی در خصوص کارآیی و تأثير آنها قضاوت کرد یا اظهار نظر قطعی داشت؛ بنابراین اکنون بهترین راهکار رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت است.

کریستیانو رونالدو,تصاویر کریستیانو رونالدو,رژیم غذایی کریستیانو رونالدو عکس کریستیانو رونالدو و پسرش

رونالدو سال ۲۰۱۸ در یکی از مصاحبه هایش گفت که از لحاظ بدنی مثل یک بازیکن ۲۳ ساله است و اینکه می خواهد تا ۴۰ سالگی فوتبال بازی کند. هرچند رونالدو گاهی از پیتزا و نیز مواد غدایی نه چندان مناسب برای یک ورزشکار استفاده می کند ولی او با تمرینات سخت هرگز اجازه نداده است تا بدنش از فرم همیشگی خود خارج شود.

نظر شما