شناسهٔ خبر: 40616166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای ۱۵۰ برنامه هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی در گیلان

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، استان گیلان با اجرای ۱۵۰ رویداد فرهنگی، هنری به استقبال هفته صنایع‌دستی می‌رود و این برنامه‌ها در تمامی شهرستان‌ها به‌صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مسعود حلاج‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با گرامی داشت هفته پاسداشت صنایع‌دستی اظهار کرد: استان گیلان با اجرای ۱۵۰ رویداد فرهنگی، هنری به استقبال هفته صنایع‌دستی می‌رود و این برنامه‌ها در تمامی شهرستان‌ها به‌صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته صنایع‌دستی گفت: گل‌باران مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، افتتاح خانه حصیر ایران، افتتاح کارگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی در سراسر استان و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این هفته است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، دو سمینار و نشست تخصصی ویژه هنرمندان و دوستداران هنر با موضوعاتی همچون «شناسایی بازارهای هدف صنایع‌دستی گیلان» در رشت و «نشست تخصصی با هنرمندان رشته‌های در حال فراموشی» در رودبار به ترتیب در تاریخ‌های بیست و یکم و بیست و دوم خردادماه برگزار می‌شود.

حلاج‌پور به افتتاح سه واحد بوم گردی با محوریت صنایع‌دستی، ۶ کارگاه و سه نمایشگاه ‌و بازارچه صنایع‌دستی و برگزاری تورهای کارگاه گردی در سطح استان اشاره کرد و همچنین از تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه صنایع‌دستی استان به مناسبت هفته صنایع‌دستی خبر داد.

وی با اشاره به افتتاح خانه حصیر ایران در روستای فشتکه خمام بیان کرد: جشنواره فرهنگی البسه محلی و سوغات شهرستان رضوانشهر و جشنواره توانمندی‌های هنرمندان صنایع‌دستی، تولید انواع هنرهای سنتی و خانه و خانه‌داری در عنبران آستارا به ترتیب در ۲۴ و ۲۷ خردادماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان دیدار صمیمی با هنرمندان و فعالین صنایع‌دستی، بازدید از کارگاه‌های رشته‌های گوناگون صنایع‌دستی در سراسر استان، برگزاری دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری صنایع‌دستی و تجلیل از پیشکسوتان این عرصه را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در این هفته دانست و از برگزاری سه کارگاه آموزش صنایع‌دستی در این ایام خبر داد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظر شما