شناسهٔ خبر: 40611084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری نشست تخصصی اساتید و مروجان فرهنگ پهلوانی در مازندران

نشست تخصصی اساتید و مروجان فرهنگ پهلوانی به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در اداره کل ورزش و جوانان مازندران برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدجواد موحد از اساتید حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت شهرستان نکا امروز در نشست تخصصی اساتید و مروجان فرهنگ پهلوانی به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه در اداره کل ورزش و جوانان بیان کرد: حضرت علی (ع) یک جوانمرد بود و ورزشکاران و پهلوانان ما نیز باید با الگوپذیری از امام شیعیان فرهنگ پهلوانی را در میادین ورزشی ترویج دهند.

وی افزود: خوب است که برای تقویت باورهای فرهنگی در جوانان و ورزشکاران، در هر رویداد ورزشی تلاوت قرآن صورت گیرد و توصیه‌ام این است که برپایی نماز در اماکن ورزشی مورد اهتمام همگان باشد.

سپس حسن افشار رئیس بسیج ورزشکاران سپاه کربلا مازندران بیان کرد: فرهنگ پهلوانی دغدغه مشترک همه ما است و ارائه راهکار برای گسترش فرهنگ پهلوانی در میادین ورزشی به‌عنوان منشوری برای ورزش مازندران است.

وی اعلام کرد: ۱۷ شوال فرصت مغتنمی است برای همه متصدیان، فرهیختگان و دغدغه‌مندان حوزه ورزش، تا با تاسی از مولای متقیان بتوانیم در نهادینه کردن منش و فرهنگ پهلوانی از قبیل؛ ایثار، گذشت، اخلاص، دستگیری مستمندان و غیره به ایجاد فضای با نشاط و سالم در جامعه کمک کنیم.

در ادامه محمدرضا ییلاقی اشرفی معاون فرهنگی ورزش و جوانان اداره ورزش و جوانان مازندران در جمع اساتید و مروجین فرهنگ پهلوانی استان مازندران گفت: توفیقات خوب در ورزش را باید در ترویج فرهنگ پهلوانی شاهد باشیم و امروزه مصادیق مثبت پهلوانی در ورزش مازندران به خوبی دیده می‌شود که باید به‌صورت مدون در نشر و گسترش آن تلاش کنیم.

وی ابراز کرد: در ورزش مازندران پهلوانانی همچون حسن یزدانی را داریم که اعلام می‌کند به تمامی پیشنهادات خارجی بی‌تفاوت بوده است که دلیل این رفتار پهلوانانه را توجه به اخلاق و عشق به وطن می‌توان تفسیر کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

 

نظر شما