شناسهٔ خبر: 40529125 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

۳ استان‌ این هفته گرد و غباری می‌شوند | کدام استان‌ها بارندگی دارند؟ | وضعیت هوای پایتخت

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از وقوع رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت طی امروز شنبه ۱۷ خرداد تا ۲۱ خرداد ماه در برخی استان‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز شنبه ۱۷ خرداد ماه به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی، در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و این کاهش دما تا صبح دوشنبه ماندگار خواهد بود.

وی در ادامه گفت: همچنین امروز در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات استان‌های سمنان، البرز، تهران، قزوین و زنجان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های اصفهان و شرق کهگیلویه و بویر احمد رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: فردا یکشنبه ۱۸ خرداد ماه هم در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بعدازظهر در ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز و فردا در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی احتمال بارش تگرگ وجود دارد، اظهارکرد: بعدازظهر روز دوشنبه در شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های مازندران، تهران، زنجان، همدان، مرکزی، شرق لرستان غرب اصفهان، کرمان، هرمزگان همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۰ و ۲۱ خرداد) نیز در بعدازظهر در برخی نقاط آذربایجان شرقی آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، شمال استان‌های مرکزی و همدان، ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، تهران، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: دریای خزر هم امروز شنبه و خلیج فارس در ۳ روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شوند.

وی در ادامه گفت: در ۳ روز آینده در نیمه شرقی کشور و استان‌های سمنان، قزوین، البرز، تهران، خوزستان، ایلام و بوشهر در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در شرق کشور و استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر می تواند منجر به خیزش گردوخاک شود.

ضیاییان درباره وضعیت جوی پایتخت نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۳۳ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت روز دوشنبه ۱۹ خرداد ماه کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ۳۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما