شناسهٔ خبر: 40514021 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیان: اتهامات بی‌اساس است

تهران- ایرنا- رییس پیشین فدراسیون بین المللی وزنه‌برداری در واکنش به اتهامات وارده از طرف مسوول پرونده‌ اش در نامه‌ای این اتهامات را بی‌اساس خواند.

صاحب‌خبر -

تاماش آیان روز گذشته بوسیله ریچارد مک لارن مسوول پرونده او به جرایم و فساد بسیار در گم شدن بیش از ۱۰ میلیون دلار، پنهان کردن ۴۰ مورد مثبت دوپینگ و خرید و فروش گسترده رای در ۲ کنگره انتخابی گذشته فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری متهم شد.

او امروز در نامه‌ای که از طریق ای‌میل به رسانه‌ها فرستاد نوشت: در تمام زندگیم به قوانین نوشته و نانوشته ورزش احترام گذاشتم و بر طبق قوانین فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری هیات اجرایی این فدراسیون تمام تصمیمات ضروری را گرفته است. این هیات بودجه سالیانه و گزارش‌های حسابرسی را با کمک حسابرسان سوئیسی تصویب کرد و بنابراین این ادعاها علیه من بی‌اساس است.

وی در ادامه نوشت: در طول این تحقیقات با ریچارد مک لارن و تیم او به صورت کامل همکاری کردم و حتی با وجود آنکه درخواست دادم، آنان اطلاعاتی در اختیارم نگذاشتند و بدون آنکه فرصت شفاف سازی را به من بدهند این اطلاعات را منتشر کردند. چون گزارش را ندیدم اکنون نمی‌توانم در خصوص آن اظهار نظر کنم.

حدود نیم قرن تمام شغل حرفه‌ایم را در خدمت به این ورزش، مجارستان، فعالیت‌های بین المللی المپیک، وزنه‌برداری و مبارزه علیه دوپینگ صرف کردم. حتی امروز هم به عنوان رییس آکادمی المپیک مجارستان به نفع ورزش کار می‌کنم. آرزو دارم تا تلاشهایم در این راستا ادامه یابد. من علاقه دارم تا ارتباط نزدیکی با فدراسیون بین‌المللی وخانواده وزنه‌برداری داشته باشم.  

تاماش آیان، رییس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری مدتی پیش از سوی یک شبکه آلمانی به فساد مالی و دوپینگ سیستماتیک متهم شد و اکنون هم در تعلیق به سر می‌برد تا تکلیف اتهامات علیه او مشخص شود.

 آیان ۸۱ ساله از سال ۲۰۰۰ تاکنون به مدت تقریبا ۱۹ سال این پست را تحت سیطره خود قرار داده است. البته او از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۶ به عنوان نایب رئیس و از سال ۱۹۷۶ تا ۲۰۰۰ نیز دبیر کل فدراسیون بین‌المللی بود و بیش از ۴۴ سال در این فدراسیون حضور دارد.

نظر شما