شناسهٔ خبر: 40466980 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بازار خودرو؛ زیر ذره‌بین بازرسان سازمان «صمت» سمنان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به مالکان انبارها و نمایندگی‌ها درباره احتکار خودرو در این استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل پیش از ظهر امروز در دومین جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی استان سمنان، از اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار خودرو در این استان خبر داد و گفت: بازار خودرو زیر ذره‌بین بازرسان سازمان رصد و پایش می‌شود.

وی بیان کرد: به مالکان و مسؤولان تمام انبارها و پارکینگ‌های عمومی، مجتمع‌های تجاری، نمایشگاه‌داران اتومبیل و نمایندگی‌های فروش خودرو هشدار می‌دهیم که هرگونه اختصاص فضا برای احتکار و دپوی خودرو جرم بوده و این افراد نیز شریک جرم در احتکار خودرو خواهند بود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در این نشست که به‌منظور بررسی عملکرد برخی اتحادیه‌های صنفی برگزار شده بود، تصریح کرد: لازم است که از پذیرش خودروهای بدون پلاک در این پارکینگ‌ها و انبارها خودداری شود و در صورت وجود و رؤیت خودروهای فاقد پلاک به‌عنوان دپو و احتکار تلقی می‌شود و به‌عنوان معاونت و شراکت در تخلف به مراجع تعزیری معرفی خواهند شد.

تشنه‌دل گفت: این طرح نظارتی با توجه به شرایط حاکم بر بازار و ضرورت ساماندهی موضوعات مرتبط با خودرو در سطح بازار و به‌منظور صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و کاهش التهاب بازار و همچنین جلوگیری از دپوی خودروهای خریداری‌شده در سطح استان اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: هرگونه تحویل خودرو به خریداران منوط به الصاق پلاک بر روی خودرو بوده و نمایندگی‌ها از تحویل خودروی بدون پلاک و یا تحویل دستی پلاک به خریداران خودداری کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن دعوت از هم‌استانی‌ها در اجرای این طرح نظارتی یادآور شد: مردم در صورت مشاهده دپوی خودرو صفر کیلومتر و بدون پلاک در پارکینگ‌ها و حاشیه شهر مراتب را با شماره 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در میان بگذارند.

انتهای پیام/74036/م/و

نظر شما