شناسهٔ خبر: 40371679 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ورود چهارمین نفتکش ایرانی به آب‌های ونزوئلا

از پنج نفتکش جمهوری اسلامی ایران، تاکنون نفتکش‌های «فورچون»، «فارست» و «پتونیا» وارد آب‌های منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا شده اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
پنجمین نفتکش هم، تا ۱۲ خرداد، وارد این آب‌ها خواهد شد.
سوختگیری پالایشگاه «ال پالیتو» در شمال ونزوئلا از نفتکش‌های ایرانی «فورچون» و «فارست» که در بنادر ونزوئلا پهلو گرفته اند، انجام شد. نفتکش‌های ایرانی با اسکورت نظامیان ونزوئلا، به آب ساحلی این کشور وارد می‌شوند. کاراکاس ورود نفتکش‌های ایرانی را به ونزوئلا پیروزی قانون بین المللی برای تجارت بر سیاست تحریم آمریکا خواند.

رئیس جمهور ونزوئلا با قدردانی ازایران گفته است: ونزوئلا و ایران دو ملت انقلابی هستند که هرگز در مقابل امپریالیسم آمریکا زانو نخواهند زد.
تاکنون نفتکش‌های فورچون و فارست در بنادر ونزوئلا پهلو گرفته اند. سوختگیری پالایشگاه «ال پالیتو» در شمال ونزوئلا هم از نفتکش‌های ایرانی انجام شده است. یک نفتکش دیگر با پرچم ایران ضمن عبور از اقیانوس اطلس به سمت دریای کارائیب در حال حرکت است و بر اساس برنامه تعیین شده به سمت بنادر ونزوئلا ادامه مسیر خواهد داد.
مرکز امنیتی سوفان مستقر در نیویورک تاکید کرد: ایران و ونزوئلا تحریم‌های آمریکا علیه دو کشور را به چالش کشیده‌اند و واشنگتن گزینه‌های چندانی برای مقابله با این چالش ندارد.

نظر شما