شناسهٔ خبر: 40331339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

مشکلی در اجرای پروژه کنارگذر شهرکرد به سامان وجود ندارد

مریم بیگی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی کنارگذر شهرکرد به سامان فعال شده است و هیچ‌گونه مشکلی در اجرای عملیات وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

علی شهریارپور ششم خردادماه در جلسه ستاد اقتصادمقاومتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به طرح‌های نیمه‌تمام در کشور با اولویت پروژه‌های زیرساختی اختصاص یافته است، اظهار کرد: استان‌ها تا پایان خردادماه فرصت دارند پروژه‌های اولویت‌دار خود را در این حوزه برای تخصیص اعتبار معرفی و اعتبارات مربوطه را جذب کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد از پروژه‌های اولویت‌دار ما در حوزه راه است که تاکنون از ۱۰۱ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی ۸۷ میلیارد تومان جذب شده است که باید مابقی اعتبارات جذب شود تا بتوان از اعتبارات تخصیصی سازمان برنامه و بودجه تا پایان خردادماه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه پروژه باند دوم شهرکرد- بروجن به لردگان در حال حاضر راکد است، خاطرنشان کرد: این راه تنها مسیر ترانزیتی است که استان‌های مرکزی را به بنادر وصل می‌کند و در حال حاضر مشکل اصلی این پروژه تملک اراضی در قسمتی از این پروژه است.

شهریارپور  تاکید کرد: عملیات اجرایی کنارگذر شهرکرد به سامان فعال شده است و هیچ‌گونه مشکلی در اجرای عملیات وجود ندارد.

در ادامه جلسه علی‌حسین مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد با وجود کندی عملیات اجرایی در سال‌های قبل پیشرفت خوبی دارد، اظهار کرد: در پروژه احداث راه شهرکرد- بروجن به لردگان هم‌چنان مشکلات برای تملک اراضی در منطقه فرادنبه پابرجاست.

وی عنوان کرد: در تلاش هستیم فاز اول تونل کره‌بس را در سال‌جاری به بهره‌برداری برسانیم و فاز دوم پروژه تونل کره‌بس ۲ نیز در حال تجهیز کارگاه است.

۱۱۲ واحد مسکن محرومان تکمیل شده است

همچنین سهراب رئیسی مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص پروژه‌های مصوب در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه در استان، اظهار کرد: در این سفر مقرر شد مطالعات درجاسازی و جابجایی ۴۷ روستای در معرض خطر انجام شود که مطالعات ۷ روستا به پایان رسید و ۴۰ روستای باقیمانده ظرف چند ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به روند اجرایی احداث ۲۴۴۰ واحد مسکونی، بیان کرد: عقد قرارداد بانک‌ها با صاحبان به طور ۱۰۰ درصد انجام شده است و عملیات اجرایی ۲۲۷۰ مسکن آغاز شده است.
رئیسی توضیح داد: تاکنون ۱۱۲ واحد مسکن محرومان تکمیل شده است و پیش‌بینی می‌شود در فاز اول برنامه‌ زمانبندی تا اخر خردادماه این عدد به ۲۰۰ واحد مسکونی برسد.

۲۵ پروژه در بحث اقتصاد مقاومتی برای تامین و انتقال آب در بخش کشاورزی تعریف شده است

 ذبیح‌الله غریب رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه با اشاره به اینکه ۲۵ پروژه در بحث اقتصاد مقاومتی برای تامین و انتقال آب در بخش کشاورزی تعریف شده است، اظهار کرد: این پروژه‌ها مساحتی بالغ بر ۱۲ هزار هکتار را تحت پوشش قرار می‌دهد که هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها حدود ۶۵ درصد است.

وی در خصوص توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و کشت گیاهان دارویی، یادآور شد: تعهد ما اجرای این طرح‌ها در ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار است که تاکنون ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ تومان اعتبار جذب شد.

غریب ادامه داد: ۴۰ هکتار تعهد اجرای گلخانه داریم که به‌علت عدم تخصیص یارانه برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای مشکل مواجه شدیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: برنامه ما تولید ۱۵۰۰ تن ماهی در قفس بود که عملیاتی شد.

۱۱۳ واحد صنعتی از سال ۹۵ گازرسانی شده است

در پایان جلسه سیامک حیدری با اشاره اجرای پروژه گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی، اظهار کرد: از سال ۹۵ تاکنون برای اجرای این پروژه ۲۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱۳ واحد صنعتی از سال ۹۵ گازرسانی شده است و حدود ۴۰ واحد نیز خارج از مصوبه شورای اقتصاد جهت صرفه‌جویی در سوخت فسیلی گازرسانی شد.

حیدری با بیان اینکه ۹۹.۳ درصد شهرهای چهارمحال و بختیاری گازرسانی شده است، بیان کرد: شهر بازفت تا چندماه آینده گازرسانی می‌شود و در استان جشن گازرسانی بالای ۹۰ درصد را در پایان سال جشن می‌گیریم.

انتهای پیام

نظر شما