شناسهٔ خبر: 40326564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می دهد

اختصاص بخشی از سانتر تخصصی کرونایی قم به بیماران غیر کرونایی

با کم شدن تعداد پذیرش بیماران به مراکز درمانی قم، دانشگاه علوم پزشکی قم به فکر این افتاده که حتی بخشی از بیمارستان کامکار را که سانتر تخصصی بیماران کرونایی است به بیماران غیرکرونایی اختصاص دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آخرین روز از بهمن سال ۹۸، شوک بزرگ به کشور وارد شد و پزشکان قمی توانستند تشخیص ورود کرونا به کشور را داده و به عنوان اولین استان تشخیص دهنده کرونا خود را مطرح کنند، تشخیصی که سودش نه تنها برای استان، بلکه برای تمام کشور بود، هر چند که چندی پیش مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند در استان های دیگر قبل از قم، کرونا وجود داشته اما کسی نتوانسته بود تشخیص دهد.

از همان روزهای ابتدایی تیم بهداشت و درمان قم با تمام وجود به عرصه آمد و در راستای مقابله با این ویروس کوشید، بیمارستان ها مجهز شد و تمامی پزشکان و پرستاران به عرصه آمدند، عرصه ای جهادگونه برای خدمت به مردم که البته بعد از گذشته حدود چهار ماه همچنان ادامه دارد.

در روزهای اول اوج کرونا، بیمارستان کامکار قم مجهز شد و به مرور بیمارستان فرقانی، امام رضا(ع)، علی ابن ابی طالب(ع) و شهید بهشتی نیز به عرصه آمدند و محلی برای پذیرش بیماران کرونایی شدند، بعد از کم شدن آمار پذیرش ها، یک به یک بیمارستان ها از چرخه بیماران کرونایی خارج و به خدمت رسانی به بیماران غیرکرونایی مشغول شدند، بیمارانی که نیاز مبرم به بیمارستان داشتند اما به دلیل شرایط خاص، فعلا نمی توانستند به بیمارستان ها مراجعه کنند.

امروز تنها بیمارستانی که در قم به بیماران کرونایی خدمات رسانی می کند، بیمارستان کامکار است که به عنوان سانتر تخصصی کرونا در حال فعالیت است که خبر خوش اینکه بخشی از این بیمارستان نیز کم کم به بیماران غیرکرونایی اختصاص می یابد.

در فاز اول قرار است درمانگاه این بیمارستان با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی جداسازی و در اختیار بیماران قرار گیرد و در فازهای بعدی، بخش پذیرش و اتاق عمل بیمارستان در اختیار بیماران خواهد بود، یعنی قرار است این بیمارستان به دو بخش بیماران کرونایی و غیرکرونایی تبدیل شود.

«محمدرضا قدیر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت:‌اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است و این جداسازی زمانی رقم می خورد که بتوانیم تمامی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود:‌ در خصوص درمانگاه این بیمارستان و همچنین اتاق های عمل سرپایی، که مورد نیاز استان است، جداسازی ها به خوبی انجام شده و به زودی این کار صورت می گیرد و در فازهای بعدی نیز شاهد جداسازی در بخش های بیمارستان و اتاق های عمل خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد:‌ در حال حاضر وضعیت استان قم همچنان زرد است و نباید موضوع کرونا برای مردم عادی جلوه داده شود، چرا که این موضوع موجب می شود که بار دیگر شاهد تبدیل شدن استان به رنگ فرمز باشیم.

قدیر وضعیت افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند را خطرناک توصیف کرد و گفت: افرادی که بیماری های دیابت، قلب، چاقی، افراد مسن و... باید بیشتر از دیگران مراقب باشند چرا که در حال حاضر شاهد هستیم اغلب افرادی که مراجعه می کنند، این بیماری های زمینه ای را دارند.

وی تصریح کرد: با کمک مردم و رعایت مسائل بهداشتی و توجه به فاصله گذاری های اجتماعی، شاهد خواهیم بود که استان قم به منطقه سفید تبدیل شده و امیدواریم که هرچه سریعتر شاهد این امر باشیم.

اگرچه کرونا یک موضوعی است که این روزها دغدغه مردم شده است، اما تبدیل شدن وضعیت استان به منطقه سفید، دور از ذهن نیست، به شرطی که خودمان همچنان رعایت کرده و مراقبت های بهداشتی را جدی بگیریم.

پایان پیام/343

نظر شما