شناسهٔ خبر: 40318496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

لزوم اجرای طرح‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت در ایلام

استاندار ایلام بر لزوم اجرای پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت در ایلام در سال ۹۹ تاکید کرد و گفت: در این شرایط بودجه نباید ریز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز سه‌شنبه ۶ خرداد ۹۹ در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با عنوان این مطلب که با توجه به شرایط خاص کشور با محدودیت منابع روبه‌رو هستیم گفت: در شرایط تحریم، کاهش فروش نفت و موضوع کرونا با محدودیت منابع روبه‌روییم و در این راستا نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه‌ای هستیم.

وی در ادامه خواستار مدیریت خوب و قوی منابع تملک دارایی و هزینه‌ای استان شد و گفت: اگرچه منابع درآمدی ما چون نفت و مالیات کم شده است، لازم است در اختصاص منابع اولویت‌بندی کنیم.

استاندار ایلام در ادامه خواستار اجرای پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت در استان شد و افزود: مواظب باشیم در این شرایط بودجه را با ریز کردن هدر ندهیم و با اولویت‌بندی آن دسته از پروژه‌هایی که پیشرفت بالایی داشته‌اند ولو اینکه محدود به ۲ یا ۳ پروژه مهم شوند در دستور کار قرار گیرند.

وی در ادامه بر لزوم توجه ویژه به شهرستان هلیلان به عنوان یک شهرستان تازه‌تاسیس و محروم در تخصیص اعتبارات شد و گفت: یکی از اولویت‌های اختصاص اعتبارات توجه به محرومیت مناطق است و از آنجا که هلیلان محروم‌ترین منطقه استان است، بایست سهم محرومیت این منطقه در توزیع اعتبارات لحاظ شود.

سلیمانی دشتکی سپس خواستار به‌کارگیری کمک بنیادها و نهادهای مختلف در امور استان شد و عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص پیش‌آمده مدیران تلاش کنند از ظرفیت نهادها و بنیادها برای جذب اعتبارات کمک بگیرند.

وی مدیر قوی را مدیری عنوان کرد که در جذب اعتبارات خارج از استانی چون اعتبارات ملی و کمک نهادها و بنیادها قوی عمل کند.

وی افزود: هر مدیری در هر رده‌ای هر جا که راه دارد از هر منبعی کمک بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان ضمن گلایه از عدم دفاع برخی مدیران از عملکرد دولت و دستگاه متبوع خود گفت: برخی از مدیران ما زحمت می‌کشند، اما بلد نیستند گزارش بدهند و این یک ضعف است و باید برای پاسخگویی و ارائه گزارش‌ها به مردم و سازمان بالادستی اقدام کنند.

وی در پایان با اشاره به دیدار مدیرعامل بنیاد علوی و معاون بنیاد مستضعفان کشور گفت: امروز در نشست با معاون بنیاد مستضعفان کشور مقرر شد در یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه مابین بنیاد مستضعفان، معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری و استانداری، شهرستان هلیلان به موازات شهرستان ملکشاهی تحت پوشش محرومیت‌زدایی قرار گیرد.

نظر شما