شناسهٔ خبر: 40307634 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

دنیای فوتبال در چنین روزی؛ 25 می

میلاد وفادار

به مرور خاطرات فوتبالی‌ مان خواهیم پرداخت. لحظاتی که با آن‌ها فریاد کشیدیم، شادی کردیم و بعضا اشک ریختیم.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از مهم ‌ترین و جالب‌ ترین اتفاقاتی که در تاریخ 25 می در دنیای فوتبال رخ داده‌ اند. 

  • 25 می 1977

اولین قهرمانی لیورپول در جام باشگاه های اروپا با کسب برتری 3-1 مقابل بروسیا مونشن گلادباخ؛ در چارچوب دیدار نهایی رقابت های جام باشگاه های اروپا فصل 1976/77،‌ دو تیم لیورپول و بروسیا مونشن گلادباخ در حضور 52 هزار تماشاگر ورزشگاه المپیکو شهر رم به مصاف هم رفتند. این دیدار نهایتا با نتیجه 3-1 به سود لیورپول به پایان رسید تا شاگردان باب پیزلی برای نخستین بار به مقام قهرمانی اروپا دست یابند. تری مک درموت، تامی اسمیت و فیل نیل گل های لیورپول را در این مسابقه به ثمر رساندند و آلن سیمونسن نیز تک گل گلادباخ را وارد دروازه ری کلمنس کرد.

 

  • 25 می 1983

قهرمانی هامبورگ در جام باشگاه های اروپا با کسب برتری 1-0 مقابل یوونتوس؛ در چنین روزی و در چارچوب دیدار نهایی رقابت های جام باشگاه های اروپا فصل 1982/83،‌ دو تیم هامبورگ و یوونتوس در حضور 73 هزار تماشاگر ورزشگاه المپیک آتن به مصاف هم رفتند. این دیدار نهایتا با تک گل دیدنی فلیکس ماگات در دقیقه 8،‌ 1-0 به سود هامبورگ به پایان رسید تا تیم آلمانی برای نخستین بار به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابد.

 

  • 25 می 2001

پیروزی انگلیس مقابل مکزیک با گل های تماشایی اسکولز و بکام؛ تدی شرینگهام و رابی فاولر از دیگر گلزنان این مسابقه بودند 

  • 25 می 2005

پنجمین قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا با غلبه بر میلان در ضربات پنالتی؛ در چنین روزی و در چارچوب دیدار نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا فصل 2004/05،‌ دو تیم میلان و لیورپول در حضور 69 هزار تماشاگر المپیک آتاتورک شهر استانبول به مصاف هم رفتند. میلان در همان دقیقه اول بازی توسط پائولو مالدینی به گل رسید و سپس دو گل از هرنان کرسپو در دقایق 39 و 44 سبب شد تا شاگردان کارلو آنچلوتی با نتیجه 3-0 و خیالی آسوده به رختکن بروند. نیمه دوم اما شرایط متفاوت بود و تنها در شش دقیقه، لیورپول با گل های استیون جرارد، ولادیمیر اسمیچر و ژابی آلونسو در دقایق 54، 56 و 60 بازی باخته را با تساوی 3-3 عوض کرد. در ادامه تلاش دو تیم در وقت های معمول و اضافی ثمری نداشت تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی، یرزی دودک با مهار دو پنالتی آندره آ پیرلو و آندری شوچنکو عملکردی درخشان از خود به نمایش گذاشت و سبب شد تا لیورپول بعد از 21 سال بار دیگر به مقام قهرمانی دست یابد.

 

  • 25 می 2007

سالروز پیوستن گرت بیل به تاتنهام؛  گرت بیل ولزی از تیم ساوتهمپتون به تاتنهام پیوست. صفحه رسمی لیگ برتر انگلیس به همین مناسبت ویدیویی از لحظات برتر بیل در لیگ برتر انگلیس با پیراهن تاتنهام را منتشر کرده است. گرت بیل در 203 بازی با پیراهن تاتنهام موفق به ثبت آمار 56 گل و 58 پاس گل شد.

 

  • 25 می 2013

پنجمین قهرمانی بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا با کسب برتری 2-1 مقابل بروسیا دورتموند؛ دو تیم بایرن مونیخ و بروسیا دورتموند در حضور 86 هزار تماشاگر ورزشگاه ومبلی شهر لندن به مصاف هم رفتند. نیمه اول این دیدار با درخشش سنگربانان دو تیم همراه بود و بدون گل به پایان رسید اما در دقیقه 60 سرانجام ماریو مانژوکیچ قفل دروازه دورتموند را شکست. هشت دقیقه بعد، ایلکای گوندوعان از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند. در حالی که انتظار می رفت بازی به وقت های اضافی کشیده شود، آرین روبن در دقیقه 89 گل پیروزی بخش تیم یوپ هاینکس را به ثمر رساند تا بایرن مونیخ بعد از 12 سال، بار دیگر به مقام قهرمانی اروپا دست یابد.

 

  • 25 می 2015

پیروزی رم مقابل لاتزیو؛ این برد 2-1 که در شب گلزنی ایتوربه، جورجویچ و ام بیوا به دست آمد، به جالوروسی کمک کرد تا مستقیما در مسابقات گروهی لیگ قهرمانان فصل بعد حضور داشته باشد. 

 

نظر شما