شناسهٔ خبر: 40210670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش‌های سنگین در استان‌های حاشیه البرز/ 7 استان منتطر بارش باشند/ تهران ۹ درجه خنک‌تر شد

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی هوای کشور از تداوم بارش های سنگین در استان‌های حاشیه جنوبی البرز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، امیر سرکرده با اعلام این خبر افزود: امروز با بارش سنگین در استان‌های دامنه و حاشیه‌جنوبی البرز نظیر تهران مواجه بودیم و کماکان نیز این بارش‌ها را پیش رو داریم و شدت بارش‌ها در استان‌هایی مانند مازندران، تهران، قزوین، البرز و شمال مرکزی و همچنین شمال و نواحی غربی استان سمنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: بنابر این بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی در این استان‌ها پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی همچنین گفت: بارش به طور پراکنده و خفیف در استان‌های حاشیه زاگرس مرکزی نیز اتفاق خواهد افتاد و استان‌هایی مانند همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، شمال استان فارس، یزد و کرمان باید منتظر بارش باشند.

سرکرده گفت: هرچند برای نواحی شرقی کشورمان نیز به طور پراکنده بارش داریم که در واقع خراسان جنوبی و رضوی نیز امروز بارش‌های خیلی پراکنده‌ای را پیش رو خواهیم داشت.

وی افزود: برای فردا (پنجشنبه) پیش بینی می‌شود، بارش‌های آنچنانی نداشته باشیم و فقط در نواحی جنوبی کشور و در شمال استان فارس، کرمان، شمال استان هرمزگان و بخش‌های خیلی اندکی از استان سیستان و بلوچستان بارش‌های خفیف و پراکنده‌ای رخ دهد.

سرکرده ادامه داد: شاید رگبار و رعد و برق پدیده غالب نواحی باشد که البته به صورت منطقه‌ای و محلی خواهد بود.

وی گفت: امروز در تهران بارش داریم که به تدریج از ساعات بعدازظهر از شدت بارش‌ها کم می‌شود و این سامانه به نواحی شرقی کشور حرکت می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: دمای امروز تهران به ۲۵ درجه بالای صفر می‌رسد. امروز صبح دمای تهران به ۱۵ درجه رسید که نسبت به دیروز ۹ درجه خنک‌تر شده است.

نظر شما