شناسهٔ خبر: 39975482 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس باشگاه لیون تاریخ شروع مجدد لیگ قهرمانان اروپا را لو داد

تهران- ایرنا- رییس باشگاه لیون فرانسه تاریخ احتمالی شروع مجدد رقابت‌های اروپایی را ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد و همزمان از عدم پیگیری لوشامپیونه نیز انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

«ژان میشل اولاس» در گفت‌و گویی اظهار داشت: دیدار ما برابر یوونتوس برای هفتم آگوست (۱۷ مردادماه) در تورین و در ورزشگاه خالی از تماشاگر، تایید شده است. در صورتی که استیناف ما پذیرفته نشود، لیون و پاری‌سن‌ژرمن در معرض خطر قربانی شدن توسط تیم‌هایی قرار خواهند گرفت که در مقایسه با سایر تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا از زمان تمرین و آماده‌سازی برخوردار بوده‌اند.

لیگ یک فرانسه به تازگی بدون پیگیری رقابت‌ها با اعلام قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن به اتمام رسید و این بدان معنا است که تیم‌های فرانسوی تا پیش از آغاز مجدد لیگ قهرمانان اروپا هیچ رقابت جدی را پیش رو ندارند و این در حالی است که در عمل، سایر لیگ‌های معتبر اروپا تصمیم دارند تا فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ را به اتمام برسانند.

بازی‌های برگشت باقی مانده از مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان به شرح زیر است:

یوونتوس – لیون/ منچسترسیتی – رئال مادرید/ بایرن مونیخ – چلسی/ بارسلونا – ناپولی.

این در حالی است که تیم‌های آتالانتا، لایپزیش، اتلتیکو مادرید پی‌اس‌جی به مرحله یک چهارم راه یافته‌اند؛ لیون در بازی رفت در خانه یک بر صفر بانوی پیر را از پیش رو برداشت.

براساس اعلام رییس باشگاه لیون، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در حال تهیه و تنظیم پروتکل های بهداشتی و امنیتی برای ادامه بازی‌ها بوده و به شدت از تصمیم عدم پیگیری لیگ فرانسه انتقاد کرده است.

اولاس در این باره گفت: این بحران در این فصل برای فوتبال فرانسه ۹۰۰ میلیون یورو هزینه داشت و تا مدت‌ها ما را تحت تاثیر  قرار خواهد داد. نمی‌دانم چه کسی نجات پیدا می‌کند. ضرورتی برای لغو لیگ وجود نداشت. در اروپا ما استثنا هستیم. این تصمیمی عجولانه و شاید نیمه قانونی بود زیرا یوفا توصیه کرده بود که لیگ‌ها پیگیری شوند. سایر کشورها اجازه پیگیری رقابت‌های خود را صادر کرده‌اند.

نظر شما