شناسهٔ خبر: 39808933 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آینده مبهم ستاره مصری در آنفیلد؛

لیورپول با فروش صلاح پیشرفت می‌کند؟

گام بعدی لیورپول چیست؟ چرا تغییر نقش محمد صلاح به این معنی است که ممکن است لیورپول به دنبال آینده جدید باشد ...

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در 30 سال گذشته حتی لیورپول یکی از گزینه‌های مورد علاقه برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس نبوده است، حتی پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا اما با این احساس به نظر می‌رسد که یورگن کلوپ تغییراتی را در تیمش ایجاد خواهد کرد. مطمئنا او کار آسانی به همراه شاگردانش برای شکستن رکورد امتیازگیری در لیگ جزیره نداشته است. یکی از تغییراتی که هواداران انتظار دارند که نهایی شود خرید تیمو ورنر است. این مهاجم 24 ساله آلمانی مورد توجه باشگاه‌‎های برتر اروپایی قرار دارد و دارای یک رکورد چشمگیر گلزنی در تیم لایپزیش است. گرچه او در بوندس لیگا مهاجم نوک است اما می‌تواند در هر بخشی از خط حمله نقش آفرینی کند، بنابراین یورگن کلوپ چه کسی را قربانی خرید این بازیکن خواهد کرد؟ با وجود اینکه سابقه محمد صلاح در خط حمله قرمزها برای هواداران خارق العاده است اما ممکن است او انتخاب نهایی باشد. جیمی کرگر در گفتگو با برنامه Monday Night Football گفت: من اینطور فکر می‌‎کنم کسانی که از خارج باشگاه به او نگاه می‌کنند صلاح را یک مهاجم در سطح جهانی می‌دانند اما از نظر هواداران لیورپول فکر می‌کنم که او خوشایند نیست. به صورت مشخص نسبت به کاری او در فصل اول با لیورپول انجام داد در حال حاضر کمی افت کرده است. اما او هرگز قرار نبود در یک فصل 47 گل دیگر به ثمر برساند. من فکر می‌کنم لیورپول 6 بازیکن در سطح جهانی دارد. فکر می‌کنم که اگر از هواداران سوال کنید 5 بازیکن دیگر(به غیر از صلاح) پول زیادی دریافت می‌کنند، آن زمان مخالفتی نداشته باشند. مشخصا هیچ راهی وجود ندارد که آنها ویرجیل فن دایک یا آلیسون بکر را بفروشند. اما اگر برای صلاح 130 میلیون پوند به آنها‌پیشنهاد بدهید، آنها در مورد آن فکر می‌کنند. به همین دلیل می گویم که او از این نظر کم ارزش است."

صلاح در ماه ژوئن 28 ساله می‌شود. در آن مرحله او همان سنی را خواهد داشت که سادیو مانه و روبرتو فیرمینو به جلو پیش می‌روند. هر سه بازیکن می‌توانند ادعا کنند که در اوج قدرت خود هستند، اما این در واقع بخشی از مشکل است. اگر کلوپ به دنبال تغییرات ر خط حمله نباشد آن زمان با سه مهاجم پا به سن گذاشته در خط حمله مواجه خواهد شد. عدم برنامه ریزی مؤثر برای آینده، اجازه می‌دهد بازیکنان درجه یک تیم از بین بروند، این خطایی است که اثبات شده است. روی ایوانز، سرمربی سابق بندرنشینان در این باره توضیح می‌دهد. ایوانز به اسکای اسپورتس گفت: زمانی که شما در صدر جدول رده بندی هستید. شما باید اطمینان داشته باشید که به سلطه خود ادامه دهید و بازیکنانی را قادر سازید که بتوانند شما را در آن موقعیت حفظ کنند." پیر شدن ستاره‌‎ها در لیورپول اتفاق جدیدی نیست. در زمان ایوانز پیتر بردسلی و ری هووتون پیشنهاد بیشتری داشتند. جان بارنز در لیورپول ماند و خوش درخشید اما یک آسیب دیدگی شدید در سال 2008 سبب شد که برای یک مهاجم اتفاق بسیار تلخی باشد. تصمیم گیری صلاح هنوز هم می‌تواند بهبود یابد. جنبه ذهنی بازی می‌تواند ثبات بیشتری را برای او فراهم کند. اما انفجاری که او را خطرناک کرده و صلاح را بین 7 بازیکن سریع جهان جای داده می‌تواند ریسک بزرگی برای او باشد. او ممکن است بتواند بازی خود را با سبک‌های جدید کلوپ وفق دهد اما آنچه مسلم است این است که مجبور است. منحنی سن دریبل‌زنی فوتبال نمی‌تواند واضح‌تر از این باشد. با بررسی داده‌های جمع آوری شده از فصول گذشته مسابقات لیگ برتر، مشخص می‌شود که تعداد دریبل‌های تکمیل شده به طور متوسط در طول حرفه صلاح کاهش می یابد. به طور خلاصه، دریبل در بازی برای یک مرد جوان است. صلاح یک مهاجم معمولی نیست و بلکه فراتر از این تمجید‌هاست. اما در حالی که اعداد دریبل او بیشتر از بیشتر است، روند این بازیکن در طول سه فصل به عنوان بازیکن لیورپول غیرقابل توصیف است. اعداد فقط به یک طرف می‌روند.

تعالی پایدار لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در روزهای بعد از سی سالگی ممکن است برخی را به این فکر بیاندازد که یک حالت جدید وجود دارد اما هیچ چیز عادی در مورد آن دو وجود ندارد. در مقابل، به بازیکنان قبل از این دو ستاره که حتی به توپ طلا هم دست پیدا کردند نگاه کنید. بنگرید تا متوجه شوید که جایزه توپ طلا را کدام بازیکنان بدست آورند. کاکا، رونالدینیو، آندری شوچنکو، رونالدو و مایکل اوون در اواخر دهه بیست سالگی از بهترین‌های خود عبور کردند. برخی حتی نزدیک به بازنشستگی بودند. صلاح اگر فاقد آسیب و حواس پرتی باشد ولی بازی او باید تکامل یابد، این می‌تواند از یک سرنوشت بد جلوگیری کند. کریستیانو رونالدو این کار را کرد - از دریبل روزهای جوانی خود برای تبدیل شدن به یک مهاجم رو به جلو، با بهره گیری از هوش قدرتمند، توانایی حملات پیش فرض و قدرت بدنی برای پیشرفت.

کلوپ قبلا درباره صلاح تصمیم گیری کرده است و برای استفاده از او در پست وینگر راست در کارهای دفاعی برنامه‌ای نداشته و بیشتر از او برای شروع حملات استفاده کرده است. این به رسمیت شناختن توانایی صلاح است. او می‌تواند به خوبی از جناح خط دفاعی حریف یک کانال ایجاد کند و برای دروازه حریف خطرساز شود. این نکته کلیدی برای کلوپ است - واضح است که او یک فرمول برنده دارد، اما فرمول پیروزی بستگی به ویژگی‌های بازیکنان تیم خود دارد نه هویت آن بازیکن. این خصوصیات مطمئناً با گذشت زمان تحول پیدا می‌کند و چالشی که سرمربی لیورپول با آن روبروست این است که اطمینان حاصل کند که او همیشه ترکیب برنده را حفظ می‌کند. به طور خلاصه این امکان وجود دارد که نام‌هایی که در حال حاضر لیورپول را سرپا نگه داشته‌اند برای فصل بعدی دراین تیم حضور نداشته باشند. آیا آنها باید محمد صلاح را بفروشند؟ احتمالا نه. اما از او انتظار داشته باشید که همچنان به بازیکنی تبدیل شود که تمام تلاش خود را برای گلزنی به حریفان خرج کند. فروش او باید به صورتی باشد که آنچه او در فصول گذشته انجام داده را فراموش نکنند و بتوانند جانشینی در حد او را پیدا کنند.

نظر شما