شناسهٔ خبر: 39604556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد

​راه اندازی سامانه تلفنی پاسخگویی به سؤالات شرعی در گلستان

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: سامانه تلفنی ۳۸۲۱ در ماه مبارک رمضان برای پاسخگویی به سؤالات شرعی مردم راه اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» شامگاه امروز(جمعه 5 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: رمضان ماه متفاوت، سرآمد و قله است و مسلمانات از ماه شوال چشم به راه ماه مبارک رمضان هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به ثواب بی شمار ماه مبارک رمضان ادامه داد: تمام اوقات ماه مبارک رمضان با سود و منفعت همراه است و خواب، ذکر و سکوت مؤمن در این ماه عبادت محسوب می شود و قرائت یک آیه ثواب ختم قرآن کریم را دارد.

 

وی با بیان اینکه ثواب انفاق در ماه مبارک رمضان متفاوت است، ابراز داشت: آغاز ماه رمضان رحمت است و مرحله دوم بخشش و عفو گناهان و مرحله سوم رهایی از نفس اماره و تعلقات دنیایی و مادی و پیوستن به خداوند است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد یادآور شد: اینکه انسان چه میزان می تواند از ماه پرمنفعت رمضان بهره بگیرد به خودش بستگی دارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان به انفاق در راه خداوند سفارش شده و ماه رمضان امسال به دلیل شیوع کرونا با سال های گذشته متفاوت است.

 

وی اذعان کرد: شیوع کرونا به بسیاری از مشاغل خسارت زد و بخشی از مردم به شدت با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه شدند و در این شرایط انفاق و دستگیری از نیازمندان و محرومان بیشتر احساس می شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد به فرمان مقام معظم رهبری به اجرای رزمایش همدلی و مواسات و کمک مؤمنان اشاره کرد و گفت: در ماه رمضان امسال هر کسی باید در حد توان خود در تأمین معیشت مردم مشارکت کند و دستگیر نیازمندان و محرومان باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: ملت ایران در عرصه های مختلف همراه بودند و در عرصه مقابله با کرونا نیز سنگ تمام گذاشتند، نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم محور است و دولتمردان و مسئولان با همراهی مردم موفق هستند.

 

وی تصریح کرد: مردم در سال های گذشته به یاد اموات و درگذشتگان خود سفرهای افطاری پهن می کردند اما امسال به دلیل شیوع کرونا می توانند سفره های افطاری را به شکل متفاوت برپا کنند و هزینه های افطاری را در قالب بسته های معیشتی درب منزل محرومان و نیازمندان توزیع کنند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان فرمان برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه را صادر کردند که مردم کشورمان به ویژه گلستان به فرمان معظم له لبیک گفتند و هر روز بسته های معیشتی در نقاط مختلف استان گلستان توزیع می شود و همه این اقدامات با همت و مشارکت مردم در حال انجام است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان تصریح کرد: به دلیل شیوع کرونا تعطیلی مساجد تداوم دارد و برای جایگزینی مساجد در ماه مبارک رمضان اقدامات مختلفی تعریف شده و تمامی روحانیون را مأمور کردیم تا در ایام شیوع کرونا در فضای مجازی نسبت به بیان احکام شرعی و سخنان معنوی اقدام کنند.

 

وی یادآور شد: سامانه تلفنی 3821 برای پاسخگویی به سؤالات شرعی و احکام مردم گلستان در ماه مبارک رمضان راه اندازی شده است و از فردا پاسخگوی سؤالات مردم است، همچنین حوزه های علمیه نیز در این بخش وارد شدند و به سؤالات شرعی مردم پاسخ می دهند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان در حوزه قرآنی برنامه های مختلفی تدارک دیده شده است، گفت: ماه رمضان ماه قرآن کریم است و امیدواریم بتوانیم نهایت بهره را از این ماه ببریم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تأکید کرد: در شرایط فعلی با توجه به شیوع کرونا بخشی از نیاز معنوی مردم از طریق فضای مجازی برطرف می شود و در ادامه هر زمان که دستورالعمل جدیدی صادر شود و تصمیم به بازگشایی مساجد و برداشتن محدودیت ها شود برنامه های دیگری در نظر گرفته خواهد شد.

 

 

پایان پیام/ 695

نظر شما