شناسهٔ خبر: 3920769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

عرب عنوان کرد:

اتمام پروژه هاي نيمه تمام اولويت اول بودجه 94 شهرداري شيراز

سخنگوي شوراي شهر شيراز گفت: به پايان رساندن پروژه هاي نيمه تمام در شيراز اولويت اول، در بودحه 1394 شهرداري است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، زين العابدين عرب ظهر سه شنبه در نشست خبري فعاليت هاي شوراي شهر شيراز با بيان اين که، در سال جاري 88 تا 90 درصد بودجه محقق شده افزوئ: بودجه دو هزار و 786 ميليارد توماني سال 94 نيز در شورا به تصويب رسيده که 58 درصد از محل درآمد هاي عمومي و دارايي هاي شهرداري تامين مي شود.
وي تصريح کرد: 42 درصد بودجه از ساير منابع مانند سرمايه گذاري و اوراق مشارکت، تسهيلات دريافتي از بانک ها و... محقق مي شود.
سخنگوي شوراي شهر شيراز افزود: 5.6 ميليارد تومان نيز کمک دولتي است که اين رقم در مقايسه با فعاليت هاي شهرداري شيراز بسيار اندک و ناچيز است.
عرب ادامه داد: بودجه سال آينده در مقايسه با بودجه سال 93 حدود 27 درصد افزايش داشته ايم و 85 درصد از بودجه سال آينده عمراني و 15 درصد جاري است.
وي تاکيد کرد: 115 ميليارد تومان از بودجه سال آينده به فرهنگي و گردشگري اختصاص داده شده است.
سخنگوي شوراي شهر شيراز در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: در پي سياست هاي کلي خودکفايي شهرداري شيراز علاوه بر بودجه مورد نظر، سه هزار ميليارد تومان در جهت پيشبرد اهداف به شهرداري اجازه فعاليت در پروژه هاي مشارکتي و سرمايه گذاري داده اند.
عرب افزود: اولويت هاي بودجه عمراني شيراز تکميل پروژه هاي نيمه تمام، تجهيز مراکز ورزشي، فرهنگي و مذهبي، توجه به سرانه فضاي سبز، توجه به وضعيت مناطق محروم و توجه به زيباسازي و افزايش نشاط شهروندان است.
وي در خصوص وضعيت کمربندي شيراز نيز گفت: در اين خصوص سه نماينده از شورا با راه و شهرسازي چندين جلسه برگزار کرده اند پيشنهاد داده ايم که زماني شهرداري اين تملک را انجام مي هد که اعتبارات دولتي که براي احداث تقاطع غير هم سطح بر کمربندي به راه و شهرسازي قرار داده به شهرداري واگذار شود.
عرب افزود: اميدواريم در نيمه اول سال 94 کمربندي در اختيار شهرداري گذاشته شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: قطار شهري شيراز فعاليت خود را در فاز يک خط يک از چندماه قبل آغاز کرده و با برنامه ريزي که انجام شده از 16 اسفند ماه فعاليت خود را به پنج ساعت در روز ارتقاء مي دهد.
وي ادامه داد: طبق برنامه ريزي انجام شده ساعت کار قطار شهري در فاز يک خط يک تا اول مهر سال آينده به هشت ساعت در روز خواهد رسيد.
سخنگوي شوراي شهر شيراز در خصوص وضعيت فاز دوم خط يک مترو نيز تاکيد کرد: بودجه مناسبي تخصيص يافته در اعتبارات مناسبي براي سال 94 در نظر گرفته شده و مشکل امروز نيز ايستگاه امام حسين(ع) و ايستگاه بازار وکيل است که در حال بررسي و رفع مشکلات است.
عرب در خصوص ايام نوروز نيز گفت: براي تسهيل در امور رفت و آمد مهمانان نوروزي تعدادي اتوبوس مجهز از ناوگان شرکت اتوبوسراني در محل کمپ هاي نوروزي مستقر مي شود.
وي افزود: 60 دستگاه اتوبوس جديد نيز خريداري شده که از اويل سال 94 شروع به کار خواهند کرد.
سخنگوي شوراي شهر شيراز ادامه داد: بحث نصب کارتخوان شهروند در اتوبوس هاي شهري و کنترل ديجيتالي خطوط اتوبوسراني به طور آزمايشي در خط 148 و 70 به زودي راه اندازي مي شود.

نظر شما