شناسهٔ خبر: 39121822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز به کار ۲۰ دستگاه پیشرفته مه‌پاش در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت

تهران-ایرنا-مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: ۲۰ دستگاه پیشرفته مه‌پاش موسوم به فوگر برای پخش مواد ضدعفونی‌کننده در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، محمود ترفع اظهارداشت: این مه‌پاش‌ها تحویل سامانه‌های اتوبوسرانی پایتخت شده‌اند.

وی در مورد دلیل به ‌کارگیری دستگاه‌های مجهز مه‌پاش در ناوگان اتوبوسرانی تهران گفت: این دستگاه‌ها به منظور ضد عفونی کردن پرحجم و در عین حال، دقیق‌تر و کامل‌تر اتوبوس‌ها و افزایش سرعت و ارتقای کیفیت عملیات ضد عفونی به‌ کار گرفته شده‌اند.

ترفع افزود: این دستگاه‌ها مواد ضد عفونی کننده را مانند دستگاه بُخور سرد، پودر می‌کنند و به تمام منافذ اتوبوس‌ها نفوذ کرده و آنها را تحت پوشش کامل قرار می‌دهند.

وی با اعلام اینکه راهبری دستگاه‌های مه‌پاش را اپراتورهای آموزش‌دیده بر عهده دارند، تاکید کرد: این اپراتورها مجهز به لباس‌های مخصوص و ماسک‌های فیت‌فیس کارتریج‌دار کلر موسوم به ماسک‌های ضد ویروس هستند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: این ۲۰ دستگاه مه‌پاش در شرایط سخت تحریم‌های ناجوانمردانه به دشواری وارد کشور و از گمرک ترخیص شده است.

ترفع با تاکید بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با انتشار ویروس کرونا در سیستم حمل و نقل عمومی گفت: به این منظور، تجهیز ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به امکانات جدید برای جلوگیری از انتشار ویروس و گسترش بیماری کرونا آغاز شده است.

ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران دارای ۵ هزار و ۸۶۲ دستگاه اتوبوس است.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن ماه کشور را درگیر کرده براساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۴۴ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲هزار و ۸۹۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

نظر شما