شناسهٔ خبر: 38843010 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ارائه گزارش اقدامات کرونایی به روحانی از سوی معاون علمی و فناوری

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از ارائه گزارش اقدامات انجام شده در کمیته مقابله با کرونای معاونت علمی به رئیس جمهوری در پیگیری تلفنی روز جمعه دکتر روحانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، ستاری به پیگیری تلفنی رئیس جمهوری از نتایج اقدامات انجام شده در کمیته مقابله با کرونای معاونت علمی اشاره کرد و گفت: در این پیگیری توضیح اقدامات انجام شده به استحضار رئیس جمهور رسید.

ستاری افزود: در این تماس پیگیری امور مربوط به حوزه علم و فناوری در جهت مقابله با ویروس کرونا و تجهیزات و ملزومات پزشکی ساخته شده توسط شرکت های دانش بنیان و کارآزمائی بالینی و بهره برداری داروهای جدید در حالت ساخت مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: کمیته مشترک علمی ما بین وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با معاونت علمی و فناوری تشکیل شده که در حال حاضر دهها پروژه پژوهشی مشترک تعریف شده است و بزودی نتایج برخی از آنها مشخص خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین به درخواست رئیس جمهور مبنی بر اینکه هرچه زودتر باید ماهیت این ویروس و حرکت و تاثیرگذاری و عملکرد آن در افراد مختلف مشخص و تشخیص داده شود اشاره کرد و گفت: می بایست حمایت از شرکت های دانش بنیان و محققینی که در مقابله با ویروس کرونا مشغول به کار شده اند صورت گیرد. همچنین مطالعات جدی در مقابله با این ویروس باید انجام شود.

در گزارش ستاری آمده است: پروتکل های جدید درمانی با هماهنگی وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا در حال انجام و اقداماتی در راستای مطالعات بالینی زیر نظر این وزارتخانه با اخذ گواهی مربوط از کمیته اخلاق پزشکی صورت گرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما