شناسهٔ خبر: 38778970 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

منابع یمنى از ورود ۴۵٠ نیروى آمریکایى به جنوب این کشور خبر دادند

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع آگاه از ورود ۴۵٠ سرباز آمریکایى با هماهنگى امارات به عدن در جنوب یمن خبر دادند، این رخداد صداى محافل سیاسى و مردمى یمن را در آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ در ادامه تلاش‌‌های آمریکا براى مستقر کردن سه هزار تن از  نیروهاى خود در جنوب یمن، این ۴۵٠ نظامى آمریکایى به بهانه مبارزه با تروریسم به عدن اعزام شده‌اند.

وبگاه المشهد الیمنى به نقل از فردی وابسته به «شورای انتقالی جنوب» (نیروهای وابسته به امارات) نوشته است: «نظامیان آمریکایى و انگلیسى وارد شهر عدن شده و این بزرگترین گروه نظامی است که واشنگتن براى اهداف راهبردى خود در جنوب یمن مستقر خواهد کرد.»

این منبع در ادامه افزود که واشنگتن و بریتانیا قصد دارند این سه هزار نیرو را در پایگاه «سقطری»، «شبوه» و «العند» در استان «لحج» در جنوب یمن و «المهره» در شرق یمن مستقر کنند.

منابع نظامى درباره این تحرکات آمریکایى‌ها در استان‌های جنوبی یمن هشدار داده و هدف آنان را ساخت پایگاه‌های نظامی در خاک یمن اعلام کرده‌اند.

بر اساس این گزارش؛ امارات از ابتدا اقداماتى در جهت آماده سازى زیرساخت‌ها براى ایجاد پایگاه‌هایی مناسب با هدف میزبانى از نیروهای آمریکایی و انگلیسی در جنوب یمن را انجام داده بود. امارات این زیرساخت‌ها را در امتداد ساحل جنوبى یمن به خصوص ساحل «بلحاف» در استان شبوه، «الضبه» در حضرموت و تعدادى جزایر دیگر در یمن از جمله مجمع‌الجزایر «سقطری» و «میون» ایجاد کرده است.

پایگاه خبرى المشهد الیمنى در پایان گزارش خود نوشت که هدف دولت آمریکا از ساخت پاینگاه در یمن براى مقابله با چین و قطع دسترسى چین با احداث جاده ابریشم و به تسلط درآوردن تنگه‌هاى مهم جهان از جمله «هرمز»، «باب المندب» و «کانال سوئیس» و کنترل بر مهم‌ترین مسیرهاى کشتیرانى تجارى و نظامى است.

این خبر را در المشهد الیمنى ببینید

نظر شما