شناسهٔ خبر: 38731556 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سامانه ۱۶۵ ناجا، در خدمت مردم برای کنترل کرونا

تهران - ایرنا - معاون بهداد ناجا از پاسخگویی ۲۴ ساعته سامانه ۱۶۵ صدای پزشک این معاونت در راستای آموزش و آگاه‌سازی خانواده ها با محوریت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار محمد رضا حسینی در جلسه معاونت بهداد ناجا توصیه های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله العالی) مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پیشگیری از بیماری کرونا را مورد تاکید قرار داد و گفت: این فرموده معظم له که" خداوند ما را موظف کرده است در قبال سلامت خود و دیگران احساس مسئولیت کنیم" باید در مدیریت بحران بیماری کرونا فصل الخطاب قرار گیرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر عنوان کرد: همه نهادها به ویژه نهادهای بهداشتی درمانی با اطلاع رسانی دقیق در خصوص راه های انتقال و پیشگیری از این بیماری و همچنین خودداری از رفت و آمدهای غیر ضروری افراد به ویژه افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای تاکید دارند.

حسینی، سامانه ۱۶۵ صدای پزشک معاونت بهداد ناجا را ظرفیت خوبی در ارائه خدمات مشاوره و آموزش به خانواده ها دانست و از فعالیت شبانه روزی این سامانه با هدف پاسخگویی به سوالات و ابهامات کارکنان و خانواده ها با محوریت بیماری کرونا خبر داد.

خط امین ۸۲۱۶۵ و خط شهری ۶۳۹۸۲۱۶۵-۰۲۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات کارکنان و خانواده ها در زمینه بیماری کرونا است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما