شناسهٔ خبر: 38724743 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

این ۸ ادویه در زمستان، شوفاژ‌های طبیعی‌اند

یک پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف ادویه جاتی مانند دارچین، گشنیز، هل وچوب میخک در زمستان باعث بهبود سلامت بدن می‌شود.

صاحب‌خبر -
 عباس لطفی پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه مصرف برخی ادویه جات درفصل سرما باعث درمان و کاهش تعدادی از بیماری‌ها می‌شود، گفت: استفاده از هل در زمستان سبب کاهش بیماری‌هایی از جمله رفلاکس معده، کبد، برونشیت، تب و عفونت بدن می‌شود.

وی با اعلام اینکه روغن گشنیز باعث سلامت معده می‌شود، اظهار داشت: استفاده از گشنیز در زمستان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر میکروب‌ها می‌شود که این گیاه را می‌توان به همراه خورش و سالاد مصرف کرد.

این پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه چوب میخک خاصیت ضدویروسی دارد، تصریح کرد: مصرف چوب میخک باعث درمان عفونت‌های دندان، دهان، گوش، حلق و بینی می‌شود. وی با اشاره به مصرف زنجبیل تاکید کرد: مصرف زنجبیل در هوای سرد باعث کاهش چربی، استرس، درد‌های عضلانی و افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود.

لطفی بیان کرد: ماده جینجرول موجود در زنجبیل باعث پیشگیری از بروز سرطان در افراد می‌شود. وی با بیان اینکه دانه‌های زیره سیاه گرم، تند و شیرین است، افزود: زیره سیاه حاوی موادی مانند آهن، پتاسیم، منگنز، مس، کلسیم، منیزیم و ویتامین است.

این پژوهشگر طب سنتی با اعلام اینکه مصرف زیره سیاه باعث کاهش برونشیت و سندرم روده می‌شود، بیان کرد: مصرف روزانه ۱۰۰ گرم زیره سیاه باعث کاهش عفونت بدن می‌شود. وی با تاکید بر اینکه مصرف جوز هندی در زمستان باعث درمان عارضه‌هایی مانند استفراغ، نفخ، یبوست، اسهال و تب می‌شود، تصریح کرد: آنتی بیوتیک موجود در این ماده باعث کاهش کلسترول خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و دستگاه تنفسی می‌شود.

لطفی با بیان اینکه درخت دارچین دارای ۶ متر ارتفاع است، افزود: جهت تهیه عطر، دهانشویه و سفید کننده دهان از این گیاه دارویی استفاده می‌شود که مبتلایان به دیابت با مصرف دارچین چربی و قند خون خود را کاهش دهند.

این پژوهشگر طب سنتی با اعلام استفاده از دارچین باعث تقویت حافظه می‌شود، تصریح کرد: کاهش بیماری‌های روحی و روانی و آلزایمر از مهمترین خواص مصرف این گیاه دارویی در فصل زمستان است.
 
 
 
منبع:بهداشت نیوز

نظر شما