شناسهٔ خبر: 38650047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ۵۷ درصدی میزان درآمد‌های مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت:امسال میزان درآمد‌های مشارکت‌های مردمی کمیته امداد آذربایجان غربی ۵۷ درصد افزایش دارد.

صاحب‌خبر -
عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، گفت: امسال مردم خیر و نیکو کار استان تا کنون به میزان ۱۳۷ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کرده اند که میزان درآمد‌های این نهاد نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد افزایش دارد.
 
سهندی افزود: از کل کمک‌های مردمی جمع آوری شده ۴۲ میلیارد تومان از طریق زکات، ۲۶ میلیارد تومان از طریق اکرام ایتام، ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از طریق صدقات، ۳۷ میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری و مابقی از طریق فعالیت‌های کلی مبتنی بر نیاز امداد جمع آوری شده است.
 
مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی در بخش دیگر سخنان خود از شناسایی ۱۰ هزار و ۶۶۹ کودک که مشمول طرح اکرام ایتام و محسنین می‌باشند خبرداد که این افراد در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی، نیاز به حمایت دارند.
 
سهندی افزود: در کنار کودکان یتیم و فرزندان محسنین که از طریق این نهاد شناسایی شدند، ۲۸ هزار و ۷۰۰ نفر حامی نیز وجود دارد، اما پرداخت سرانه حامیان قابل توجه نبوده و کفاف نیاز‌های آن‌ها را نمی‌دهد.
 
او یادآور شد: افرادی که قصد دارند ازکودکان مشمول طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین حمایت کنند می‌توانند با پرداخت حداقل ۱۰ هزار تومان به صورت ماهیانه، از این کودکان حمایت کنند و از اجر معنوی آن بهره‌مند شوند.
 
سهندی اظهار کرد: در حال حاضر، برخی حامیان باوجود شرایط مالی نامساعد، همچنان از ایتام نیازمند وفرزندان محسنین حمایت می‌کنند و از این طریق سبب کار خیر و پسندید‌ه‌ای می‌شوند.
 
 مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی بیان کرد: بسیاری از حامیان از دوران کودکی سرپرستی کودکان یتیم را در اختیار دارند و از آن‌ها تا دوران دانشجویی و ازدواج حمایت می‌کنند.
 
انتهای پیام/ ن م

نظر شما