شناسهٔ خبر: 38642213 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

حمید رضا محمد حسینی خبر داد؛

تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی

موج نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تخلیه و بارگیری یک میلیون و 923 هزار و 137 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر و بنادر شرق خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حمید رضا محمد حسینی  مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به عملکرد یازده ماهه سال جاری اظهار کرد: طی این مدت در مجموع یک میلیون و 923 هزار و 137 تن انواع  کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر و بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 23 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در مدت زمان یاد شده میزان 961 هزار و 634 تن کالای غیرنفتی و 93هزار و 616 تن کالای نفتی از این بنادر صادر شده که در بخش غیرنفتی 16 درصد و نفتی نیز 147 درصد رشد به ثبت رسیده است.

محمد حسینی خاطر نشان کرد: 44 هزار و 598 تن کالای غیر نفتی از بنادر یاد شده  به کشورهای حوزه خلیج فارس طی یازده ماه  سال 98 صادر شده که نسبت به سال گذشته رشد 9 درصدی را در مواد غیرنفتی شاهد می باشیم.

این مقام مسئول به میزان سفرهای دریایی نیز طی مدت یاد شده  اشاره کرد و افزود: 3 میلیون و 473 هزار و 921 نفر مسافر از بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز جابجا شده اند که در این حوزه آمارها رشد 6 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ضمن اشاره به آخرین آمار سفرهای دریایی به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: طی یازده ماه امسال تعداد 54 هزار و 263 نفر مسافر در مسیرهای دریایی بین بندر شهید باهنر و کشورهای حوزه خلیج فارس جابجا شده است.

محمد حسینی  در پایان حمل و نقل کالارا به وسیله کانتینر یکی از موارد مهم در دستور کار برشمرد و گفت: طی یازدهم ماهه سال جاری مجموعا 27 هزار و 469 TEU کانتینر در بندر شهید باهنر جابجا شده است.

لازم به ذکر است، محصولات کشاورزی، مواد شیمیایی، معدنی، پروتئینی و ساختمانی از جمله کالاهای است که از طریق بنادر شرق استان به کشورهای هدف صادر می شود.

نظر شما