شناسهٔ خبر: 38610357 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

«روزگار محک خوردن است»

صاحب‌خبر -

متنی با عنوان «روزگار محک خوردن است» به بهانه‌ی وضعیت کشور پس از شیوع کرونا که توسط نویسنده به انصاف نیوز ارسال شده است، بدون درج نام او در پی می‌آید:

به نام خدای مهربان

چند صفحه از کتاب زندگی ما باقی مانده؟ در کدام صفحه هستیم؟ صفحه‌هایی را که ورق زده‌ایم، سیاه بوده‌اند یا سفید؟ صفحه‌های بعدی را چگونه خواهیم نوشت؟

کتاب زندگی هر انسان، کم و بیش، صفحه‌هایی دارد که صاحبش، با جوهر عشق و قلم انسانیت و نثر ایمان، انسانیت، شرافت، مردانگی و … خود را در خلوتش محک زده و در آن صفحه «عمل خیری» نوشته است. خوشا به حال آنان که از این صفحه‌های نورانی زیاد دارند.

در سراسر زندگی ما، بزنگاه‌هایی هستند که شرافت و مردانگی و ایمان یکایک ما را محک می‌زنند. بزنگاه‌ها و فرصت‌هایی که سریع می‌گذرند و حسرتشان بر دل‌ها می-ماند.

این روزها، خیلی از درآمدها دچار نقصان شده، مردان، پدران، برادران و مادران فراوانی هستند که نان غیرت و نجابت خورده‌اند و اکنون، گرفتار کسادی سوغات «کرونا» شده‌اند.

ما، تو و من، هرچه هستیم، صاحبخانه، کارخانه‌دار، طلبکار، مغازه دار، بانکدار و … در بزنگاه محک خوردن انسانیت و ایمانمان ایستاده‌ایم. رعایت‌کنیم، حرمت و شرافت گرفتاران این کسادی را نگه داریم و حداقل تا رسیدن ماه مبارک و پرنور و برکت رمضان، با چشم پوشی از همه یا بخشی از اجاره‌خانه و اجاره‌مغازه، اعطای مهلت بیشتر برای تسویه حساب و … عیار ایمانمان را بالا ببریم تا شرمنده دستان خالی‌مان در شب‌های آسمانی قدر نباشیم.

روزگار محک خوردن است، چنین فرصت‌هایی را قدر بدانیم.

۱۳ اسفند ۹۸

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما