شناسهٔ خبر: 38559240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد نیروی زمینی ارتش:

در مراکزی که پذیرنده بیماران مشکوک به کروناست آمبولانس ها و خوردروها قبل از خروج ضد عفونی کامل می‌شوند

رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد نیروی زمینی ارتش گفت: در بیمارستان هاجر و سایر مراکزی که پذیرنده بیماران مشکوک به ویروس کروناست آمبولانس ها و خوردروها قبل از خروج ضد عفونی کامل می شوند لذا جای هیچگونه نگرانی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ پزشک بهزاد موذنی، رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد نیروی زمینی ارتش در حاشیه بازدید از مرکز آموزش ۰۱شهدای وظیفه نزاجا گفت: از زمان ورود ویروس کرونا به کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران بخصوص نیروی زمینی از همان لحظه اول با تشکیل قرارگاه زیستی و اجرای تمامی دستورالعمل های مبارزه با این ویروس، پیشگیری و درمان را در دستورکار قرار داد.

وی افزود: بیمارستان خانواده نیروی زمینی ارتش، پذیرنده هموطنان عزیز که مشکوک به ویروس کرونا بود و تاکنون حدود ۲۵ بیمار در آنجا بستری شده اند که ۲۲ نفر مرخص و ۳ نفر بستری هستند و از روز چهارشنبه که بیمارستان هاجر به عنوان یکی از مراکز پذیرش بیماران مشکوک به کرونا اعلام شد تا الان حدود ۶۰۰ مراجعه کننده داشتیم که ۲۸ نفر بستری شدند و تمام اقدامات پیشگیرانه و تشخیصی درحال انجام است و مورد مثبتی در این بیماران بستری نداریم.

وی ادامه داد: ما از روز اول شروع به تولید لباس های یکبار مصرف محافظتی کارکنان،  ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی کننده اماکن عمومی از قبیل آسایشگاه ها و پادگان ها کردیم. دستورالعمل های مراقبتی برای افرادی که وارد مکان های نظامی می شوند اجرا می گردد. در ورودی پادگانها و خانه های سازمانی هر فردی که علائمش مثبت باشد از ورودش ممانعت به عمل می آید‌.

رییس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش گفت: توصیه من به هموطنان عزیز این است در این هفته که اوج فراگیری این بیماری است، از منازل خود خارج نشوند و در منزل اصول بهداشتی را رعایت کنند. هموطنان عزیز ترسی از این بیماری نداشته باشند و مطمئن باشند ما با تمام قوا و امکانات در خدمتشان هستیم و آمادگی احداث بیمارستان های صحرایی و بیمارستان هایی در ورودی شهرها را داریم و هر وقت سلسله مراتب لازم دانستند در خدمت مردم عزیز هستیم.

وی خاطر نشان کرد: الحمدلله در هیچ پادگانی مورد مشکوکی نداشته ایم و هر شخصی که علائمی داشته مورد معاینه قرار گرفته و کلا دو بیمار نظامی بستری داشتیم که حالشان خوب است.

وی تصریح کرد: ما از آمار حضور کارکنان وظیفه و پایور در خیلی از جاها کم کردیم و آسایشگاه های جدا برایشان در نظر گرفتیم و افرادی که کمترین علائمی داشته باشند از سایرین جدا می شوند و تا زمانی که سلامتشان مشخص نشود با افراد دیگر در تماس نخواهند بود.

امیر موذنی تصریح کرد: طبق دستورالعمل ها با مواد شوینده، به صورت دستگاه های مه پاش و فردی آسایشگاه ها و خودروها را ضد عفونی می کنیم. در بیمارستان هاجر و سایر مراکزی که پذیرنده بیماران کرونایی ست آمبولانس ها و خوردروها قبل از خروج ضد عفونی کامل می شوند لذا جای هیچگونه نگرانی نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما