شناسهٔ خبر: 38370761 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای سامانه فروش متمرکز در نمایشگاه کتاب تهران برای نخستین بار

تهران- ایرنا- معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران با تاکید بر اجرای سامانه فروش متمرکز در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد: یکی از سیاست‎های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدفمندی یارانه‎های نشر است و از این رو سامانه فروش متمرکز طراحی شده است.

صاحب‌خبر -

جلسه ستاد اجرایی سی و سومین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران با حضور مهدی اسماعیلی‎راد معاون اجرایی و اعضای ستاد اجرایی در موسسه نمایشگاه‎های فرهنگی ایران برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری سی و سومین نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران، مهدی اسماعیلی‎راد در این جلسه با اشاره به استقرار کمیته اجرایی و پشتیبانی در محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به اینکه فضای مصلی در یکسال گذشته تغییر چندانی نداشته است تلاش خواهد شد برنامه‎ریزی و جانمایی بخش‎ها به سرعت انجام شود.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای اینکه صرفه‎جویی مانند سال گذشته در برنامه‎ریزی‎ها مورد توجه قرار گیرد، افزود: تاکنون بجز افزایش ۱۵ درصدی در بخش زیرساخت‌ها، هزینه‎ هیچ کدام از بخش‌‎ها نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران با تاکید بر اجرای سامانه فروش متمرکز در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد: یکی از سیاست‎های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدفمندی یارانه‎های نشر است و از این رو سامانه فروش متمرکز طراحی شده است. این سامانه در چند نمایشگاه استانی به صورت آزمایشی اجرا شده و مشکلات آن بر طرف شده است. این سامانه امسال در نمایشگاه اجرا خواهد شد و ضرورت دارد تا هر چه سریع‎تر با بانک صادرات وارد تعاملات شویم تا بستر لازم برای این کار فراهم شود. همچنین باید اطلاع رسانی لازم در این حوزه انجام شود.

وی گفت: از هفته آینده با هماهنگی با شهراری تهران کار نظافت و آماده‎سازی نمایشگاه آغاز خواهد شد. همچنین گمرک نمایشگاه در آینده نزدیک به ستاد اجرایی تحویل خواهد شد تا آماده‌سازی‌های اولیه برای انبار کتاب ناشران خارجی انجام شود.

اسماعیلی‎راد از مذاکره با موسسه خانه کتاب برای اعلام وصول سریع‎تر کتاب‎های ناشران داخلی خبر داد و گفت: این روند به سرعت در جریان است و با هماهنگی‏‌های انجام شده این موسسه در ایام نوروز نیز فعالیت خواهد کرد تا کتاب‎های ناشران در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کند.

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران بر ضرورت برنامه‎ریزی زمانی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تاکید کرد و گفت: مدیران نمایشگاه باید بر اساس جدول زمانی هر چه سریع‏تر برنامه‎های خود را اعلام کنند.

در ادامه این جلسه مدیران کمیته‎ها به ارایه طرح‎ها و بحث و تبادل نظر درباره نمایشگاه کتاب ۳۳ پرداختند.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال ۹۹ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

نظر شما