شناسهٔ خبر: 38337392 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

گروه «چریکه سنه» در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر اجرا کردند

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به نقل از سایت خبرگزاری ایسنا، گروه چریکه سنه که از استان کردستان در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده بودند، در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران تهران به روی صحنه آمدند. شرمین زرنشان سرپرستی این گروه را برعهده دارد.

لباس‌های خوش رنگ و لعاب خوانندگان و نوازندگان کُرد اولین چیزی بود که توجه تماشاچیان را به خود جلب کرد؛ به طوری که یکی از تماشاگران با صدای بلند خطاب به اعضای گروه گفت «چه لباس‌های قشنگی!» شادی غلامی، خواننده اصلی گروه هم در پاسخ به این تعریف گفت «لباس‌ها پیشکش شما؛ البته در انتهای مراسم.»
این گروه کُرد چند قطعه اجرا کردند که «اگرکیته» به معنی «آتش» و «نه مام» به معنی «قد و قامت بلند» از جمله این قطعات بود.
یکی از خوانندگان گروه به نام «آزیتا ابراهیمی» در فراق فرزندش قطعه‌ای را که نوعی لالایی مادرانه بود، اجرا کرد که مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

رژینا وحیدی‌پور، نوازنده دف که با وجود باردار بودن خود را به اجرای جشنواره رسانده بود، به همراه منا ملایی ـ دیگر نوازنده دف ـ و شادی غلامی ـ نوازنده و خواننده گروه ـ همنوازی دف داشتند که از جمله قطعات شورانگیزی بود که سالن را به وجد آورد و تماشاچیان با کف زدن‌هایشان، آنها را همراهی کردند.
رژینا طبیبی نوازنده کمانچه، شیوا صادقی نوازنده تار هم در گروه چریکه سنه بودند.

چریکه سنه با درخواست مکرر تماشاچیان، قطعه معروف کردی «شرین شرین» را اجرا کردند. همچنین یک آهنگ شاد کردی که از جمله آهنگ‌های فولک محلی است؛ به عنوان پایان‌بندی کنسرت اجرا شد.

در این شب علاوه بر اجرای گروه موسیقی بانوان استان کردستان دو گروه دیگر از بانوان استان های دیگر به اجرای موسیقی پرداختند.

برچسب‌ها:

نظر شما