شناسهٔ خبر: 38322260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بادامچی:

حداقل حقوق نباید کمتر از خط فقر باشد/ حق کارگران را چپاول کردند

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: این خنده‌دار است که خط فقر چهار میلیون تومان باشد، آن‌وقت حقوق حداقلی را یک‌میلیون و 700 هزار تومان در نظر بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا بادامچی در جمع اعضای خانه کارگر منطقه 16 تهران عنوان کرد: کارگران و بازنشستگان برای پیگیری حقوق خود باید در تمامی مجامع تصمیم‌گیری از مجلس شورای اسلامی گرفته تا شوراهای عالی کار و تامین اجتماعی نماینده داشته باشند.

او با تاکید بر بحث سه جانبه‌گرایی به تغییر اساسنامه سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: با این تغییر تعداد نمایندگان کارگران کاهش یافت و نتیجه این شد که حق کارگران را چپاول کردند.

بادامچی همچنین به بحث تعیین دستمزد کارگران اشاره و عنوان کرد: سال گذشته که دستمزد حداقلی یک‌میلیون و 500 هزار تومان تعیین شد و بعد از چانه‌زنی‌ها با اضافات حداقل حقوق به یک میلیون و 700 هزار تومان رسید، خط فقر بین 3.5 تا چهار میلیون تومان بود.

او ادامه داد: این خنده‌دار است که خط فقر چهار میلیون تومان باشد، آن‌وقت حقوق حداقلی را یک میلیون و 700 هزار تومان در نظر بگیرند. حقوق حداقلی یعنی اینکه فرد با دریافت آن زیر خط فقر نباشد و دستمزد تعیین شده از نظر منطقی و حقوقی مشکل داشت.

به گفته او نمایندگان کارگران در مجامع تصمیم‌گیری مختلف باید این مباحث را با دقت بررسی کنند و در راستای احقاق حقوق کارگران گام بردارند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: احقاق حقوق کارگران محقق نمی‌شود مگر اینکه این قشر قدرت داشته باشند و قدرت‌گیری آنها منوط به فرستادن نمایندگان واقعی خود به مجلس و دیگر مجامع تصمیم گیری است.

نظر شما