شناسهٔ خبر: 38307108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون مسکن و ساختمان در همایش طرح اقدام ملی مسکن

گردش مالی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی طرح اقدام ملی مسکن/امضای ۳ تفاهم نامه به منظور تسهیل تولید مسکن

معاون مسکن و ساختمان ضمن اعلام رونمایی از سامانه املاک و اسکان از امضای سه تفاهم نامه با وزارت کشور، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت تهاتر ایرانیان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده در همایش طرح اقدام ملی مسکن از امضای سه تفاهم نامه در همایش امروز به منظور تسهیل در اجرای طرح اقدام ملی برای تولید مسکن خبر داد.

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه امروز روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی است، گفت: تقارن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با همایش طرح اقدام ملی، خدمات بزرگ وزارتخانه راه و شهرسازی را در تولید مسکن به نمایش می گذارد.

محمودزاده یادآور شد: بدون در نظرگرفتن قیمت زمین، طرح اقدام ملی مسکن بیش از ۱۰۰ هزارمیلیاردتومان گردش مالی ایجاد می کند. علاوه بر آن اجرای طرح اقدام ملی در ایجاد اشتغال، رونق صنعت و رونق اقتصادی تاثیری بسزا دارد.

وی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن به نقش مهندسان و جامعه مهندسی اشاره کرد و افزود: امروز با حضور اصحاب رسانه و مسئولان سامانه املاک و اسکان رونمایی می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از امضای سه تفاهم نامه با وزارت کشور در موضوع تخفیف و تسهیل در صدور پروانه ساخت، با سازمان نظام مهندسی ساختمان برای ارایه خدمات مهندسی، با رشرکت تهاتر ایرانیان برای تامین مصالح خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌های امضا شده در مجموع موجب کاهش ۲۵ درصدی قیمت تمام شده مسکن برای متقاضیان طرح اقدام ملی است. 

محمودزاده یادآور شد: در مرحله‌ اول ثبت نام ۲۴۰ هزار  ثبت نامی داشتیم و ۵۸ درصد واجد شرایط انتخاب شدند که استان‌های اردبیل و خراسان جنوبی بیشترین ثبت نامی ‌ها و سمنان و خراسان شمالی جزو کمترین ثبت نامی‌ها بودند./

پایان پیام/ 50

نظر شما