شناسهٔ خبر: 38224235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضرورت جامعه امروز، حضور در انتخابات و انتخاب اصلح

امام جمعه زرین‌شهر گفت: حضور در انتخابات برای تک‌تک مردم یک وظیفه مهم، حساس و حفظ یکی از اصول مؤثر نظام محسوب می‌شود و انتخاب شخص اصلح از دیگر ضروریات در انتخابات آینده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان، حجت‌الاسلام قاسم باقریان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زرین‌شهر اظهار کرد: حضور در انتخابات برای تک‌تک مردم یک وظیفه مهم، حساس و حفظ یکی از اصول مؤثر نظام محسوب می‌شود و انتخاب شخص اصلح از دیگر ضروریات در انتخابات آینده است.

امام جمعه زرین‌شهر در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بهترین و مؤثرترین شاخص‌ها و معیارهای یک نماینده اصلح را بیان فرمودند و باید آن معیارها و شاخص‌ها را در زمان انتخاب فرد موردنظر ملاک عمل قرار دهیم و همه دست در دست هم  همانند حضور در راهپیمایی 22 بهمن با حضور حماسی خود تصویری بزرگ از وحدت، همدلی و دلدادگی به‌نظام و ولایت برای جهانیان ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار شاخصه‌های مهمی مانند ایمان، تقوا، دل‌بستگی  به اسلام و انقلاب یک نماینده باید ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشد، تصریح کرد: حضور جدی و عملی در جبهه مقاومت و ایستادگی به‌جای جبهه سازش، ساده‌زیست بودن، انقلابی بودن، حمایت همه‌جانبه از فقرا و مستضعفین، مبارزه قاطع با فساد و مواردی ازاین‌دست باید جزو شاخصه‌های یک نماینده در مسیر تحقق عدالت باشد.

باقریان بیان کرد: شورای نگهبان در این دوره افرادی که حداقل‌ها را داشتند، شجاعانه  معرفی کرد، پس تمامی نامزدها حداقل‌های لازم را دارند و همه اصلح هستند، حال این وظیفه  انتخاب اصلح‌تر بر عهده آحاد جامعه است.

خطیب نماز جمعه زرین‌شهر یادآور شد: در گام اول انقلاب در کنار عدالت آنچه باعث حفظ نظام و قدم گذاشتن در گام دوم انقلاب شد احسان عمومی مردم، شهدا، ایثارگران، جانبازان و مستضعفین بود، احسانی که در کنار ضعف‌ها و تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها باعث حرکت رو به‌ جلوی  انقلاب در مسیر حرکت خود شد.

وی با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب مسیر برای تحقق عدالت باز است، تصریح کرد: امروز وقت سیاست‌بازی، فریب و شعار نیست، در گام اول برخی از مدیران و برنامه‌ریزان به‌ اندازه کافی شعار و وعده داده‌اند، در گام دوم جای سیاست‌بازی و وعده دادن نیست بلکه جای عمل است و فراموش نکنیم که مجلس در مسیر تحقق عدالت نقش مهم و حیاتی بر عهده دارد و نماینده باید برای رسیدن به عدالت مورد نظر انقلاب از جان‌ مایه بگذارد.

باقریان خطاب به شخصی که به‌عنوان نماینده مجلس در حوزه لنجان انتخاب می‌شود، تأکید کرد:  نماینده منتخب شهرستان لنجان در مسیر عدالت باید فقرا و مستضعفین شهرستان را بشناسد و با ارائه طرح و تلاش خود شاخص‌های فقر را در شهرستان کاهش دهد.

انتهای پیام/63081/م/ر10/

نظر شما