شناسهٔ خبر: 38188395 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خان العسل در شمال سوریه آزاد شد

تهران – ایرنا – ارتش سوریه پس از نبرد شدید با تروریست های جبهه النصره و همپیمانانش منطقه راهبردی « خان العسل » واقع در شمال غرب « الراشدین ۴ » و غرب شهر حلب در شمال سوریه را آزاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری رسمی سوریه « سانا» ، تسلط یافتن بر خان العسل یک دستاورد استراتژیک به شمار می رود و باعث در امان ماندن شهر حلب پایتخت اقتصادی سوریه از موشک های گروه های تروریستی می شود زیرا جبهه النصره طی چند سال گذشته عادت کرده بود که با موشک این شهر را مورد حمله قرار دهد.

یگان های ارتش سوریه با این پیروزی امنیت را در محور شمالی اتوبان دمشق به حلب برقرار کردند. هم اکنون تا تسلط یافتن کامل نیروهای ارتش سوریه بر اتوبان حد فاصل حلب تا درعا (شمال تا جنوب سوریه ) که از دمشق پایتخت سیاسی عبور می کند، فقط ۱۷ کیلومتر بیشتر باقی نمانده است.

منابع رسانه ای میدانی سوریه در شمال این کشور خاطر نشان کردند : ارتش سوریه علیرغم تهدیدها و افزایش تنش از سوی ترکیه در منطقه به پیشروی هایش ادامه می دهد و بر حومه « الراشدین ۴ » و غرب شهر حلب تسلط یافته است و چندی پیش نیز به طور کامل مناطق کفر حلب ،خربة جزرایا ، حرش کفر حلب ، القناطر ومیزنار را به اختیار خود درآورد.

ارتش سوریه دیروز برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۲ میلادی به طور کامل بر جاده بین المللی دمشق حلب معروف به « m۵ » سیطره یافت.

در صورت بازشدن مسیر بین المللی حلب به دمشق وضعیت اقتصادی سوریه به خاطر محاصره ۱۰ ساله بهبود بسیاری یافته و با رونق کسب و کار و رفت و آمد خودروهای باری باردیگر اوضاع اقتصادی سوریه مانند قبل از شروع بحران در اسفند ماه ۱۳۸۹ رونق می گیرد.

این دستاورد پس از عملیات نظامی که یگان های ارتش سوریه و همپیمانانش در ۲۴ ژانویه گذشته آغاز کرده بودند، تحقق یافت.

نیروهای ارتش سوریه از ابتدای این عملیات تا کنون توانسته تقریبا ۱۶۰ منطقه را در ادلب و حلب در اختیار خود درآورند.

ادلب از سال ۱۳۹۴ از سوی تروریست ها با حمایت همسایه های سوریه اشغال شد و اکنون ارتش سوریه نزدیک به ۶۰۰ کیلومتر مربع از این استان سوریه را آزاد کرده است.

ادلب ۱۱ درصد از خاک سوریه را تشکیل می دهد.

۱۴۸۷

برچسب‌ها:

نظر شما