شناسهٔ خبر: 38013416 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با هدف کاهش و تفکیک پسماند؛

جانمايي و نصب مخازن سه گانه زباله در مناطق 2، 12 و 20

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران: با هدف اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند)، مخازن سه گانه زباله در مراکز مهم و پرتردد شهر تهران جانمایی و نصب می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، صدرالدین علیپور گفت: با هدف تحقق برنامه‌های مدیریت شهری پیرامون اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند)، مخازن سه گانه زباله در مراکز مهم و پرتردد شهر تهران جانمایی و نصب می‌شوند.
وی افزود: تعامل و همکاری شهروندان در تفکیک و جداسازی پسماند از مبدا و تحویل آن به غرفه‌های بازیافت یا عوامل جمع آوری پسماند خشک، مهم‌ترین اصل مقابله با معضل زباله گردی است.
وی ادامه داد:کار‌های مربوط به جمع آوری مخازن پسماند اضافی، شناسایی مراکز مهم و پرتردد مناطق 22 گانه و استقرار مخازن سه گانه «سبز» ویژه شیشه، «آبی» مخصوص کاغذ و مقوا و «زرد» برای ظروف پت، پلاستیک و فلزات در اماکنی که تولید زباله انبوه است، انجام شده است.
علیپور گفت: هر چه ضریب همکاری شهروندان در مدیریت بهینه پسماند، تفکیک از مبدا و تحویل پسماند‌های تفکیک شده به عوامل شهرداری بالاتر باشد، کمتر شاهد پدیده زباله گردی خواهیم بود. انجام امور مرتبط با طرح کاپ (کاهش پسماند) به تامین هدف مذکور کمک می‌کند.
وی با اشاره به اینکه جمع آوری کامل مخازن پسماند از معابر غیر ممکن است، تاکید کرد: این سازمان در راستای مقابله با پدیده زباله گردی علاوه بر ممنوعیت بکارگیری افراد صغر سنی و کبر سنی در قرارداد‌های شهرداری با پیمانکاران، ممنوعیت برداشت از مخازن، تحویل مخازن پسماند‌تر و خشک به مجتمع‌ها و تولیدکنندگان پسماند؛ جانمایی و نصب نوع سه گانه مخازن زباله را در دستور کار خود قرار داده است.
علیپور ادامه داد: در حال حاضر جانمایی و نصب مخازن سه گانه در مناطق 12، 20 و 2 اجرایی شده و به زودی در سایر مناطق نیز اجرا خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تصریح کرد: تشویق شهروندان به تولید کمتر پسماند در کنار جداسازی زباله‌ها در بدو تولید از رویکرد‌های جدید این سازمان محسوب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل مردم با طرح‌های سازمان مدیریت پسماند، مسیر دستیابی به اهداف طرح کاپ را تسهیل می‌کند؛ طرحی که نتیجه اجرای آن بهبود کیفیت محیط زیست و سلامت شهروندی خواهد بود.

نظر شما