شناسهٔ خبر: 37646906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فعال شدن هلال‌احمر در قزوین برای کمک به مردم سیستان‌وبلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: نمایندگی‌ها و شعب جمعیت هلال‌احمر در تمامی شهرستان‌های استان قزوین جهت دریافت کمک‌های مردمی به استان سیستان‌وبلوچستان فعال شده‌اند.

صاحب‌خبر -

حسن آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: جمعیت هلال‌احمر استان قزوین از ابتدای وقوع سیل در سیستان‌وبلوچستان اعلام آمادگی خود را مبنی بر ارسال اقلام و کالاهای مورد نیاز و اعزام نیروی انسانی به این استان اعلام کرد، اما تا دو روز گذشته فراخوانی مبنی بر نیاز به کمک به ما اعلام نشده بود.

وی افزود: از دو روز گذشته که نیازهای کمکی سیستان‌وبلوچستان به جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اعلام شده است، موفق شده‌ایم 200 تخته پتو، 200 تخته موکت و 180 بسته اقلام غذایی یک‌ماهه برای خانواده‌های سیل‌زده ارسال کنیم.

آصفی ادامه داد: طبق فراخوانی که انجام شده است، ما در همهٔ شهرستان‌های استان قزوین، نمایندگی و شعب موجود را فعال کرده‌ایم تا کمک‌های مردمی را جمع‌آوری نموده و برای مناطق سیل‌زدهٔ سیستان‌وبلوچستان ارسال کنیم.

این مسؤول در رابطه با اقلام کمکی موردنیاز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از هر چیز نیاز به مواد غذایی خشک در استان سیستان‌وبلوچستان احساس می‌شود، هم‌چنین کنسروجات و آب‌معدنی نیز از اقلام ضروری مورد نیاز برای این استان است.

وی تأکید کرد: پتو، چراغ والور، چادر و لوازم‌ بهداشتی به‌ویژه لوازم بهداشتی مخصوص بانوان از دیگر اقلام کمکی موردنیاز است.

آصفی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر از استان قزوین برای اعزام نیروی انسانی به مناطق سیل‌زده درخواست کمک نشده است.  

انتهای پیام/

نظر شما