شناسهٔ خبر: 37538201 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

موضع‌گیری لندن به گزارش ایران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی/ واکنش سوئد و آلمان

بوریس جانسون با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که درگیری‌های بیشتر تنها منجر به بروز فجایع بیشتر و تلفات جانی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با ۱۷۹مسافر و ۹ خدمه پرواز که بامداد چهارشنبه، تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد. در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی آن جان باختند.

بوریس جانسون با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که درگیری های بیشتر تنها منجر به بروز فجایع و تلفات جانی بیشتری خواهد شد. وی افزود: اینک مهم است که تمام رهبران راهکار دیپلماتیک را در پیش بگیرند.

نخست وزیر انگلیس این لحظات را برای خانواده‌ی قربانیان دشوار خواند و خواستار انتقال اجساد به آنها شد. وی همچنین مدعی شد که دولت لندن از طریق همکاری نزدیک با کانادا، اوکراین و سایر شرکای بین المللی برای تحقق این مساله کار خواهد کرد.

واکنش سوئد و آلمان به سانحه سقوط هواپیما در ایران

« استفان لوفون » نخست وزیر سوئد در واکنش به مشخص شدن چگونگی سرنگونی هواپیمای اوکراینی گفت: سرنگونی هواپیمای غیرنظامی، وحشتناک و هولناک است؛ خواه اتفاقی باشد یا نه؛ اقدامی که باید محکوم شود و ایران مسئولیت کامل آن را برعهده گیرد.

۱۰ شهروند سوئدی و ۷ فردی که در سوئد زندگی می‌کردند، از جان‌باختگان این این هواپیما هستند.

« هایکو ماس » وزیر امور خارجه آلمان نیز از ایران خواست از تکرار چنین « فاجعه‌ای» در آینده جلوگیری کند.

وی، اقدام ایران در شفاف‌سازی دلیل سقوط هواپیما را بسیار مهم دانست.

وزیر خارجه آلمان افزود: تهران باید پیامدهای دُرست در ارزیابی این فاجعه هراس‌انگیز را ترسیم و در جهت اطمینان از تکرار نشدن آن اقدام کند.

نظر شما