شناسهٔ خبر: 37528012 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین وضع از انسداد راه های سیستان و بلوچستان در بارندگی ها

خبرگزاری صداوسیما

تلاش راهداران سیستان و بلوچستان برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده ادامه دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، ایوب کرد مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان گفت: تعدادی از محورهای اصلی و فرعی استان ، براثر بارندگی های شدید و طغیان رودخانه های محلی از شب گذشته تاکنون مسدود شده است.
ایوب کرد افزود: با وجود بارش های مستمر و جاری شدن سیلاب در بسیاری از نقاط، تمام محورهای ارتباطی نیمه شمالی این استان باز است و تنها محورهای فرعی تقاطع ملندی - میرجاوه و محور میل نادر – سفید آبه در محدوده چاه خرما بسته است که نیروهای راهداری برای ساماندهی تردد و بازگشایی این مسیرها در محل حضور دارند.
وی بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی و آمادگی قبلی، تاکنون از لحاظ تردد مشکلخاصی در جاده‌های حوزه عملیاتی این اداره کل رخ نداده است به طوری که ترافیک محور ملندی- میرجاوه به محور میل ۶۲ هدایت شده و تردد در مسیر میل نادر-سفیدآبه از محورهای میل نادر-زابل و سه راهی دشتک-سفیدآبه در جریان است.

<div id="video-display-embed-code_4384954"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2618300/4384954?width=400&height=300"></script></div>
بنا به اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، هم اکنون مسیر نیکشهر – قصرقند/ ایرانشهر- خیرآباد/ کنارک- زرآباد/ ایرانشهر- جلگه/ اسپکه- چانف/ بزمان- دلگان/ دلگان- جلگه/ نیکشهر- بنت/ جلگه- چاه اسحق/ فنوج- کتیج – رمشک/ دلگان- ایرانشهر/ دلگان به زهکلوت کرمان/فنوج به اسپکه  و مخت به نیکشهر و محور فرعی میل نادر - سفید آبه (چاه خرما) تا اطلاع بعدی مسدود است.
برف مسیر ارتباطی 25 روستای اطراف تفتان را مسدود کرد
مدیر کل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از مسدود شدن راه ارتباطی 25 روستای منطقه کوهستانی تفتان خاش به دلیل بارش سنگین برف خبر داد .
به گزارش خبرگزاری صداوسیما  مرکز سیستان و بلوچستان، ایوب کرد افزود: توصیه می شود هم استانی هایی که در مناطق روستایی اطراف تفتان زندگی می کنند، با حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی، از تردد در مسیر های روستایی کوهستانی به طور جدی اجتناب کنند و بروز هرگونه حوادث جاده ای مراتب را به شماره های ۱۴۱ و ۳۱۴۱ اطلاع دهند.
محور فرعی سرباز کلات به سرکور ایرانشهر نیز به علت ریزش کوه نیمه مسدود اعلام شده است.
وی افزود: تلاش راهداران برای بازگشایی مسیر با قوت ادامه دارد. 
بخشدار بزمان هم گفت: بر اثر بارندگی روز گذشته و همچنین جاری شدن رودخانه های فصلی محور مواصلاتی بزمان به دلگان و همچنین دره اهو به بزمان تا اطلاع بعدی بسته است.
انسداد مسیر کنارک به جاسک 
فرماندار کنارک هم گفت : مسیر کنارک به جاسک به دلیل طغیان رودخانه های فصل حوزه شهرستان نیکشهر و به ویژه بخش بنت از روز گذشته مسدود و تردد در این محور امکانپذیر نیست.

یوسفی گفت: تمامی اعضای شورای اداری این شهرستان آماده‌باش هستند و نیروهای امدادونجات و ماشین آلات سنگین برای خدمات‌رسانی به مردم به مناطق در معرض آسیب احتمالی اعزام شده‌اند.

حمیدالدین یوسفی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در شهر کنارک ۷.۵ میلیمتر، فرودگاه ۷.۵، زرآباد وکهیر چهار و مومان ۲ میلیمتر باران باریده است.

راه اندازی سه کمپ اسکان اضطراری در شهرستان های کنارک ، فنوج و قصر قند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: با توجه به بارندگی های شدید در سطح استان و وقوع سیل و آبگرفتگی، سه کمپ اسکان اضطراری در شهرستانهای کنارک، فنوج و قصرقند راه اندازی شده تا در صورت بروز حادثه  مکانی امن برای آسیب دیدگان وجود داشته باشد.
 راشکی افزود: 10 دستگاه چادر امدادی در شهرستان کنارک ، 17 دستگاه چادرامدادی در شهرستان قصرقند توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر برپا  شده است همچنین اسکان اضطراری در یکی از مدارس شهرستان فنوج  در نظر گرفته شده است تا در صورت نیاز آسیب دیدگان  به آن مکان ها انتقال پیدا کنند.    
وی تاکید کرد شهروندان و روستانشینان در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره  گویای 112 ندای جمعیت هلال احمر تماس بگیرند در صورت نیاز تیم های امدادی این جمعیت به منطقه اعزام شوند.
<div id="video-display-embed-code_4385449"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2618300/4385449?width=400&height=300"></script></div>
تصاویری از سیلاب در روستای بندر تنگ شهرستان کنارک
قطع ارتباط محور سرباز به‌مهرستان 
ارتباط محور سرباز به‌مهرستان بر اثر طغیان رودخانه فصلی دندارک در شهرستان سرباز قطع شد
کدخدا فرماندار سرباز گفت بر اثر طغیان تمامی رودخانه های فصلی این شهرستان ارتباط بیش از سیصد روستای این شهرستان با مرکز این شهرستان قطع میباشد
ورود سیلاب به مزارع کشاورزی روستای هیچان نیکشهر
با طغیان بی سابقه رودخانه هیچان در شمال غرب نیکشهر بخشی از مزارع منطقه کلسگان هیچان به زیر آب رفت .
بارش های سنگین  از روز گذشته در این استان آغازشده و در برخی نقاط در جنوب استان بیش از 100 میلیمتر  باران باریده است. 
تاکنون بیشترین بارندگی در نیکشهر به میزان 168 میلیمتر گزارش شده و هم اکنون بارش باران در تمامی نقاط استان ادامه دارد. 
<div id="video-display-embed-code_4385072"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2618300/4385072?width=400&height=300"></script></div>
روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در اطلاعیه ای اعلام کرد شهروندان با توجه به شدت بارندگی و آبگرفتگی معابر از نزدیک شدن و لمس پایه های فلزی و تابلوهای برق، جداً خودداری کنند.
همچنین شهروندان در صورت مشاهده هرگونه برقدار بودن تجهیزات از اقدام خودسرانه، خودداری و سریعاً مراتب را به سامانه اتفاقات 121 اعلام کنند.
 

نظر شما