شناسهٔ خبر: 37451266 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نخست‌وزیر پیشین قطر:

ایرانی‌­ها در پاسخ به حمله آمریکا شتابزده عمل نمی‌­کنند

نخست‌وزیر پیشین قطر با ابراز نگرانی نسبت به تصمیم شتابزده عربی به دنبال ترور فرمانده سپاه قدس ایران در بغداد، تأکید کرد که ایرانی‌­ها معمولا شتابزده عمل نمی‌­کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «حمد بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر پیشین قطر در توئیتی نوشت: «انتظار درگیری و جنگ فراگیر نمی‌­رود، همچنین انتظار نمی‌­رود که ایرانی‌­ها پاسخ شتابزده دهند».

بن جاسم در ادامه افزود: «بر اساس تجربه‌­ای که از ایرانی‌­ها دارم، آنها معمولا منتظر می‌­مانند و به دنبال پاسخی می‌­گردند که دستاوردهای جدیدی برای استراتژی‌شان داشته باشد».

نخست‌وزیر پیشین قطر گفت: «ایرانی­‌ها باهوش‌­تر از آن هستند که بتوان با آنها گفت‌وگو کرد، آنها در تصمیم‌­گیری­‌های خود عجله نمی­‌کنند».

وی نسبت به تصمیم‌گیری کشورهای عربی که معمولا شتابزده عمل می‌­کنند و حتی اگر این تصمیم به ضرر آنها تمام شود،‌ برایشان مهم نیست، ابراز نگرانی کرد.

بن جاسم گفت: «امکان دارد که ما به زودی خبری درباره نشست عربی در سایه تحولات جاری بشنویم. از همین حالا می‌توانم بیانیه‌­ای را که در این نشست صادر خواهد شد، ‌حدس بزنم اما من از جوامع و سران آنها می‌­پرسم که چه خواهید کرد؟!».

نظر شما