شناسهٔ خبر: 37276676 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ائتلاف سائرون عراق:

حیدر العبادی عقده از دست دادن منصب نخست‌وزیری را دارد

ائتلاف سائرون عراق امروز -دوشنبه- اظهارات رئیس ائتلاف «النصر» را تأسف‌آور توصیف کرد و دلیل آن را عقده از دست دادن منصب نخست‌وزیری دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، ائتلاف سائرون عراق امروز -دوشنبه- با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات «حیدر العبادی»، رئیس ائتلاف «النصر» درباره تشکیل دولت تأکید کرد: «اظهارات تأسف‌آور و غیر مسئولانه حیدر العبادی درباره تشکیل دولت و اتهام به ائتلاف سائرون بر اساس ادعاهای نادرست و دور از واقعیت را شنیدیم، وی تلاش دارد افکار عمومی را از حقایق منحرف کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «العبادی برخلاف ادعایش عقده از دست دادن منصب نخست‌وزیری را دارد. برای وی بهتر بود که عاقلانه‌تر و سنگین‌تر رفتار کند به ویژه اینکه تجربه قدرت را داشته و از جزئیات اداره یک کشور آگاه است». 

ائتلاف سائرون اعلام کرد: «ما از العبادی انتظار داشتیم که درباره ۱۵ سال عمر سپری شده کشور سخن بگوید و تصریح کند که کدام گروه، دولت را دوشیده و استخوان‌هایش را در هم خرد کرده و باعث گسترش فساد، فقر و عدم خدمت‌رسانی به‌رغم بودجه‌های کلان شده و عراق را به لبه پرتگاه کشانده است». 

در این بیانیه تأکید شده است: «گفتار پریشانی که سالخوردگان سیاسی از آن آگاه هستند، ما را از پروژه اصلاحات ما باز نمی‌دارد و هیچ توجهی به خرافه‌های جادوگران و ورشکستگان سیاسی و اجتماعی نخواهیم کرد. اتهام‌های باطل و دروغ‌های سخیف علیه ما چیز جدیدی نیست». 

حیدر العبادی روز گذشته در برنامه‌ای تلویزیونی گفته بود: «ائتلاف سائرون مورد حمایت مقتدی صدر،‌ رهبر جریان صدر، دولت نخست‌وزیر مستعفی را دوشیده و صدر، عبدالمهدی را از بین سه اسم مطرح برای نخست‌وزیری انتخاب کرد».

نظر شما