شناسهٔ خبر: 37272018 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سازمان امور اسرای فلسطینی

۲۰۱۹ بدترین سال برای اسیران فلسطینی بود

بیش از پنج هزار و پانصد اسیر فلسطینی در زندان‌ های اسرائیل به سر می‌برند که حدود ۹۰۰ نفر از آن‌ها بیمارند

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما به نقل از تلویزیون العالم، نظامیان صهیونیست سال ۲۰۱۹ بیش از پنج هزار و ۵۰۰ فلسطینی را در شرایط مختلف بازداشت کردند.
<div id="video-display-embed-code_4337214"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2608650/4337214?width=400&height=300"></script></div>
سازمان امور اسرا و باشگاه اسیر فلسطینی تاکید کردند امسال، بدترین سال برای اسرای دربند در زندان‌های اسرائیل اشغالگر بود.
گزارشگر العالم گفت: آمار سازمان امور اسرا و باشگاه اسیر فلسطینی اطلاعات وحشتناکی درباره وضعیت اسرا و بازداشت‌ها در سال ۲۰۱۹ بر ملا کرد. بیش از پنج هزار و ۵۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند که حدود ۹۰۰ نفر از آن‌ها بیمار هستند.
۲۳ نفر از این بیماران به بیماری سرطان مبتلا هستند. نام ۳۰ اسیر هم در فهرست منتظران مرگ است. همچنین ۳۱ اسیر از معلولیت جسمی رنج می‌برند، چهار اسیر نیمه فلج هستند و ۱۵۰ نفر دیگر هم از بیماری‌های خطرناک رنج می‌برند. ۱۴ اسیر از اسرای فلسطینی از بیش از ۳۰ سال پیش زندانی اند. ۲۶ نفر هم از پیش از امضای توافق اسلو در سال ۹۴ (میلادی) در زندان بوده اند. ۴۷ اسیر نیز از بیش از ۲۰ سال پیش در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند.
سال ۲۰۱۹ پنج اسیر فلسطینی بر اثر شکنجه شهید شدند و به این ترتیب شمار اسرای شهید از سال ۱۹۶۷، به دویست و ۲۲ شهید رسید که ۷۳ نفر از آن‌ها بر اثر شکنجه و ۷۵ نفر به سبب قتل عمد پس از بازداشت شهید شده اند. همچنین ۶۷ نفر به علت بی توجهی پزشکی شهید شده اند. تعداد بازداشت‌هایی که نیرو‌های اشغالگر، امسال انجام دادند هم رقم بالایی بود و به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ بازداشت با میانگین روزانه ۱۴ نفر رسید. در این میان هزار و ۱۰۰ نفر از اسرای سابق و هفتصد و ۹۰ فلسطینی کمتر از ۱۸ سال بازداشت شدند. همچنین ۲۵۲ نفر از فلسطینیان که از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند، بازداشت شدند.
در همین حال نیرو‌های اشغالگر بیش از ۱۲۰ زن و دختر فلسطینی را بازداشت کردند و همچنان ۵۶ اسیر زن فلسطینی، در زندان‌های اسرائیل هستند که ۴۰ نفر از آن‌ها در شرایط بسیار دشوار به سر می‌برند.

نظر شما