شناسهٔ خبر: 37202005 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برهم صالح از آمادگی برای استعفا خبر داد

گروه بین‌الملل ــ رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای ضمن اعلام آمادگی خود برای تقدیم استعفا به پارلمان اعلام کرده است که استعفا را بر انتخاب کاندیدای که اعتراض کنندگان قبول ندارند، ترجیح می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، به نقل از العالم؛ برهم صالح رئیس جمهور عراق در این بیانیه تأکید کرد که «اسعد العیدانی» نامزد فراکسیون البناء را برای نخست وزیری، مأمور به تشکیل کابینه نمی ‌ند و خود او نیز برای استعفا از مقام ریاست جمهوری آمادگی دارد.

یک منبع عراقی گزارش داد، نماینده‌ای از ائتلاف سائرون می‌گوید که این ائتلاف استعفای برهم صالح را نخواهد پذیرفت و سائرون با پذیرش گزینه‌های مطرح شده از سوی احزاب برای نخست وزیری مخالف است.

از سوی دیگر، یک منبع عراقی گفته است، فشارهای آمریکا دلیل عدم پذیرش «اسعد عیدانی» به عنوان نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت از جانب برهم صالح شده است، «عیدانی» گزینه معرفی شده از سوی بزرگترین ائتلاف پارلمان عراق است.

همچنین جریان حکمت عراق با استعفای «برهم صالح» مخالفت و بر نقش اساسی رئیس جمهور در حفاظت از قانون اساسی و دفاع از جان مردم عراق تأکید کرد.

جواد حمدان، نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق، نیز امروز اعلام کرد: ائتلاف سائرون استعفای رئیس جمهور برهم صالح را رد می‌کند.

 

رئیس جمهور عراق از آمادگی خود برای استعفا خبر داد

 

انتهای پیام

نظر شما