شناسهٔ خبر: 36967277 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

رکوردهایی که در لیگ قهرمانان شکست

سردار گل به خودی زد

صاحب‌خبر -
شب اول از هفته پایانی مرحله گروهی فصل 20-2019 لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید. در گروه E ناپولی 4-0 خنک را درهم کوبید. کارلو آنچلوتی که پس از این مسابقه از هدایت ناپولی برکنار شد، به رکوردی جدید رسید و به دومین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد که با 6 تیم ناپولی، میلان، چلسی، پاری سن ژرمن، رئال مادرید و بایرن مونیخ موفق به صعود از دور گروهی این رقابت‌ها شده و از این نظر در کنار ژوزه مورینیو قرار گرفت. در این بازی همچنین مارتین فن ده فورت دروازه‌بان بلژیکی خنک، با 17 سال و 9 ماه و 10 روز جوان‌ترین دروازه‌بان تاریخ لیگ قهرمانان لقب گرفت. در دیگر دیدار این گروه، سالزبورگ در خانه 2-0 مغلوب لیورپول شد. محمد صلاح در این بازی موفق شد گلی زیبا از زاویه بسته به ثمر برساند.  لیورپول با 13 و ناپولی با 12 امتیاز راهی مرحله بعد شدند و سالزبورگ هم با 7 امتیاز به لیگ اروپا رفت. در گروه F دورتموند 2-1 اسلاویاپراگ را برد و اینتر در ورزشگاه جوزپه مه آتزا 2-1 به بارسلونا باخت تا به این ترتیب، جوانان بارسا در شبی که لیونل مسی و سوارز را کنار خود نمی‌دیدند، رؤیای اروپایی آنتونیو کونته را بر باد دهند. چرا که پس از بارسلونای 14 امتیازی، دورتموند 10 امتیازی راهی مرحله بعد شد و اینتر با 7 امتیاز به لیگ اروپا رفت.  
در گروه G، لیون و لایپزیش به تساوی 2-2 رسیدند. لایپزیش در حالی با 11 امتیاز به عنوان تیم اول این گروه صعود کرد که یولیان ناگلزمن سرمربی این تیم با 32 سال و 4 ماه و 18 روز، جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان است که تیمش راهی مرحله حذفی می شود. بنفیکا هم در شرایطی 3-0 زنیت را از پیش رو برداشت که در دقیقه ۷۹ توپ ارسالی از کرنر سمت چپ زمین را سردار آزمون به اشتباه وارد دروازه خودی کرد. در این گروه، لیون با ۸ امتیاز دوم شد و زنیت هم با وجود ۷ امتیازی ماندن، به خاطر این شکست سنگین قعرنشین شد و به خاطر یک گل تفاضل گل کمتر نسبت به بنفیکا حتی نتوانست سهمیه لیگ اروپا را هم بگیرد. در گروه H هم چلسی 2-1 لیل را برد و آژاکس 1-0 مغلوب والنسیا شد. در این گروه والنسیا و چلسی به ترتیب با 11 امتیاز اول و دوم شدند و آژاکس هم با 10 امتیاز به لیگ اروپا رفت.

بازگشت مترجم استراماچونی
در حالی که مسائل فنی تیم استقلال تحت‌الشعاع مشکلات مدیریتی و خروج آندره‌آ استراماچونی از ایران قرار گرفته است، تمرین امروز  این تیم در غیاب 5 بازیکن انجام شد. غایبان این تمرین چشمی، باقری، اسماعیلی، یزدانی و دشتی بودند که اکثرشان مصدومند. از همه جالب‌تر بازگشت یوسف دانشیار، مترجم استراماچونی به محل تمرینات آبی‌ها (ورزشگاه تهرانسر) بود.

تکذیب بودجه ۳۰ میلیاردی
کیکاوس سعیدی، سرپرست دبیر کلی کمیته ملی المپیک بیان کرد: «دو ردیف متفرقه بودجه کمیته ملی المپیک در سال جاری(۱۳۹۸) ۱۴/۴۰۰ و ۱۸/۴۰۰ میلیارد تومان بوده است و در جدول بودجه سال ۹۹ هم  دو ردیف بودجه متفرقه مانند سال ۱۳۹۸ وجود دارد. یکی از ردیف های متفرقه کمیته که مربوط به بازی ها است، در سال ۹۸ ، ۱۸/۴۰۰  میلیارد بود که در سال ۹۹ ، ۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. »

دردسر وام میلیاردی پرسپولیس 
بانک تجارت در سال 1383 یک وام یک میلیارد و 300 میلیون تومانی به باشگاه پرسپولیس پرداخت کرد؛ وامی که به گزارش ایسنا، هنوز بازپرداخت نشده و اکنون بانک بعد از 15 سال از محمد دادکان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال که عضو افتخاری هیأت مدیره آن زمان پرسپولیس بود و همچنین سایر اعضای آن هیأت خواسته است برای پرداخت این مطالبات، اقدامات لازم را صورت دهند. دادکان دیروز دریافت این نامه را تأیید کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما