شناسهٔ خبر: 36822975 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

ذوب آهن 0-3 پرسپولیس؛ خط و نشان کالدرون برای لیگ با بریس مهدی ترابی

معراج شیخی

پرسپولیس با طروات تر از همیشه بازی کرد و ذوب آهن حرف خاصی برای گفتن نداشت. خط هافبک پرسپولیس درخشان ظاهر شد تا شاگردان کالدرون یک برد پرگل را به دست بیاورند.

صاحب‌خبر -

طرفداری- از سری رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، تیم های ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 3-0 به سود پرسپولیس به پایان رسید. طلسم 9 ساله نباختن ذوب آهن به پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر شکسته شد. 

هفته سیزدهم لیگ برتر
ذوب آهن - پرسپولیس
پنجشنبه 14 آذر 1398 ساعت 17:30
اصفهان - ورزشگاه فولادشهر
داور: بیژن حیدری/ کمک‌ها: محمدرضا منصوری – فرهاد مروجی

گل ها: مهدی ترابی (15-64)- علی علیپور (56)

ترکیب ذوب آهن:

معراج اسماعیلی، هادی محمدی، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، مسعود ابراهیم زاده، دانیال اسماعیلی فر، قاسم حدادی فر، حمید بوحمدان، مهدی مهدی پور، ماکولی کریستانتوس و امیرارسلان مطهری

ترکیب پرسپولیس:

رادوشوویچ، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، احمد نوراللهی، بشار رسن، مهدی ترابی، وحید امیری، علی علیپور

نیمه نخست را سرخپوشان هجومی آغاز کردند. حملات متعدد شاگردان کالدرون بر روی دروزاه ذوب آهن به خوبی توسط مدافعین ذوب آهن خنثی شد. حرکت زیبای بشار رسن و پاس در عمق او برای علی علیپور که خطای معراج اسماعیلی در محوطه جریمه یک ضربه پنالتی را نصیب پرسپولیس کرد. مهدی ترابی در دقیقه 15 موفق شد گل نخست پرسپولیس را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. پس از گل نخست پرسپولیس، بازی آرام و متعادل تر دنبال شد. ذوب آهن کم کم بر بازی مسلط شد و چندین توپ را بر روی دروازه پرسپولیس ارسال کرد اما مدافعان پرسپولیس به خوبی این توپ ها را دفع کردند. شروع مجدد عالی رادوشوویچ و شوت زیبای وحید امیری در دقیقه 35 به تیر دروازه ذوب آهن برخورد کرد. شوت زیبای ماکولی با سوپر واکنش بوژیدار رادوشوویچ همراه شد تا این بازی تا دقیقه 40 همچنان با نتیجه 1-0 به سود پرسپولیس ادامه یابد. پاس زیبای مهدی ترابی در پشت مدافعان ذوب آهن به محمد انصاری رسید اما ضربه بی دقت این بازیکن از کنار دروازه اسماعیلی به بیرون رفت. ضد حمله زیبای بازیکنان پرسپولیس و پاس مهدی ترابی به علی علیپور که ضربه این بازیکن با تکل بازیکن ذوب آهن به کرنر رفت.

نیمه دوم بسیار هجومی آغاز شد. پاس زیبای ماکولی به مسعود ابراهیم زاده رسید و ضربه این بازیکن از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. حرکت زیبای مهدی ترابی و پاس او که وحید امیری را در موقعیت خوبی قرار داد اما ضربه وحید امیری توسط مدافعین ذوب آهن دفع شد. در دقیقه 56 این دیدار پرسپولیس موفق شد گل دوم خود را به ثمر برساند. پاس زیبای وحید امیری علی علیپور را با اسماعیلی تک به تک کرد و شوت زمینی علیپور گل دوم پرسپولیس را به ارمغان آورد. یک سوپر واکنش دیگر از بوژیدار رادوشوویچ! کرنر ارسالی بازیکنان ذوب آهن با ضربه سر امیرارسلان مطهری همراه شد که این توپ را رادوشوویچ به زیبایی مهار کرد. پس از جمع کردن سانتر بازیکنان ذوب آهن، رادوشوویچ توپ را به مهدی ترابی سپرد. ترابی توپ را به نوراللهی سپرد و پاس نوراللهی ترابی را با اسماعیلی تک به تک کرد و ضربه دقیق ترابی گل سوم پرسپولیس را به ارمغان آورد. مهدی ترابی یک بار دیگر خطرناک ظاهر شد. ضد حمله زیبای پرسپولیس با پاس ترابی برای بشار رسن همراه شد که ضربه چیپ رسن روی تیر افقی دروازه فرود آمد و به بیرون رفت. پس از این بازی کمی آرام تر شد و در نهایت این دیدار با نتیجه 3-0 به سود پرسپولیس به پایان رسید.

نظر شما