شناسهٔ خبر: 36586878 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون وزیر صمت :

افزایش ۳۹ درصدی تعداد بازرسی های سطح بازار در یک هفته گذشته

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور که با حضور معاون اول رییس جمهور، وزرای صنعت، معدن و تجارت، دادگستری و کار برگزار شد گفت: در هفته بعد از افزایش قیمت بنزین نسبت به هفته قبل آن، تعداد بازرسی های های بازرسان سازمان حمایت در سطح کشور، ۳۹.۶ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، عباس تابش افزود: در همین راستا تعداد پرونده های متشکله 45.5 درصد و همچنین ارزش ریالی پرونده های متشکله نیز 193.44 درصد با رشد مواجه بوده است.

وی ادامه داد: پس از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، جلسه تنظیم بازار با این ذهنیت که جلوی بار روانی که بر اثر برخی سودجویی ها ایجاد می شود، گرفته شده و تشکیل جلسه داد.

این مسئول گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، ۴ درصد تورم در پی خواهد داشت و مرکز پژوهش های بازرگانی این تورم را ۴.۱ مستقیم و ۱.۷ غیرمستقیم اعلام کرده است.

معاون وزیر صمت افزود: طرح تشدید بازرسی در این راستا و در سطح استانها در حال اجراست، از استانها خواستیم که از ابزار بورس استفاده کنند که بورس عامل افزایش قیمت ها نشود.

تابش خاطرنشان کرد: از سرمنشا کالا روند قیمتی را مورد بازرسی و رصد قرار می دهیم که آمار نشان می دهد در 7 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 97 تعداد بازرسی ها ۱۲.۷ درصد افزایش یافته است و تعداد پرونده های متشکله 56.6 و ارزش ریالی پرونده ها 73 درصد افزایش داشته است.

وی اعلام کرد: روند قیمتی 53 قلم از ۱۰۰ قلم کالای اساسی و مورد نیاز مردم که مورد رصد روزانه است، کاهشی است، ۱۶ مورد افزایش آن بالای ۵ درصد بوده است و قیمت ۲۲ قلم ثابت بوده است.

رئیس سازمان حمایت تصریح کرد: با اجرای طرح افزایش قیمت بنزین، اثرات روانی روی کالا و خدمات تاثیری نداشته و مدیریت اعمال شده است و با توجه با ابلغ عدم افزایش قیمت به 96 انجمن و تشکل بخش خصوصی، خوشبختانه انجمن های مختلف صنفی و صنعتی کشور همکاری خوبی داشته اند که امیدوارم این روند تداوم داشته یابد.

 

نظر شما