شناسهٔ خبر: 36492885 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

مسئول برگزاری لیگ برتر تکواندو:

سیستم الکترونیکی داوران مشکلی ندارد/ از تولید داخلی حمایت کردیم

مسئول برگزاری لیگ برتر تکواندو گفت: سیستم الکترونیکی داوری مشکلی ندارد و به نظر می‌رسد دوستان باخت تیم‌های خود را به این دست مشکلات نسبت می دهند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| مصطفی بابایی مسئول برگزاری رقابتهای لیگ برتر تکواندو بزرگسالان ضمن بیان مطلب فوق گفت: در ابتدای سال با نظر سرمربی تیم ملی قصد داشتیم لیگ تکواندو را در سال 98  با سیستم ساخت شرکت k&p برگزار کنیم. به دلایل مختلف از جمله هزینه بالای خرید هر دستگاه با تجهیزات کامل که به مبلغی نزدیک به 200 میلیون تومان نیاز داشت و همچنین نبود «روپایی» مخصوص در بازار داخلی، در نهایت تصمیم به استفاده از هوگوهای «ایستا»  گرفتیم.

 

بابایی افزود: این هوگوها ساخت یک شرکت ایرانی است که ضمن عمل به فرموده مقام معظم رهبری در جهت حمایت از تولید داخلی، هزینه بسیار کمی نستت به تولیدات خارجی نیاز داشت. علاوه بر این در دو سال گذشته در همه لیگ ها در رده های سنی مختلف آقایان و بانوان در حال استفاده از این سیستم هستیم و مشکلی هم وجود ندارد. 

 

وی ادامه داد: واقعا شرایط و امکانات لازم برای استفاده از «هوگو» خارجی وجود نداشت. آن اتفاقی هم که در هفته چهارم لیگ برتر شاهد آن بودیم اتفاقی بود که حتی در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان نیز دیده شده است چرا که سیستم، الکترونیکی است و امکان دارد که با مشکل نرم افزاری مواجه شده و به نوعی «هنگ» کند. امکان بروز چنین اتفاقی در هر مسابقه ای وجود دارد و نمی توان چنین مسئله ای را به ضعف سیستم نسبت داد. ما با مهندسان شرکت تولید کننده هم جلسه داشتیم و این موضوع بررسی شده است. 

 

مسئول برگزاری رقابتهای لیگ برتر تکواندو با بیان اینکه هوگوی قبلی شرکت «daedo» مشکل دار بود، اظهار داشت: این سیستم مربوط به چند سال قبل و فرسوده شده بود. سال های قبل استفاده از این سیستم مشکلات بسیار زیادی برای ما ایجاد کرده بود؛ به همین دلیل کنار گذاشته شدند و سیستم «ایستا» در دو سال گذشته بهترین عملکرد را داشته و مشکل خاصی نداشته است. 

 

بابایی در پایان گفت: تلاش ما برگزاری مسابقات در بهترین شرایط است. همانطور که گفتم سیستم های داوری مشکلی ندارد و مربیان و سرپرستان تیم ها مطمئن باشند اگر مشکلی وجود داشت به صورت جدی از طرف ما پیگیری و رفع می شد. 

 

منبع: مهر

نظر شما