شناسهٔ خبر: 36459674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه

پرداخت بسته‌های حمایت معیشتی از محل اصلاح قیمت‌ها

از منابع حاصل از اصلاح قیمت‌ها و سهمیه بندی، بسته های حمایت معیشتی بین ۱۸میلیون خانوار توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و اصلاح قیمت بنزین با بیان اینکه این طرح در راستای مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه اجرا می شود، هدف از اجرای این طرح را حمایت معیشتی از 18میلیون خانوار عنوان کرد.
وی با تأکید براینکه این بار نیز رئیس جمهور نظرداشت که اصلاح قیمت بنزین حتماً باید منابع آن به مردم پرداخت شود افزود: قرار بر این شد که 100درصد منابع حاصل از اصلاح قیمت ها و سهمیه بندی به صورت حمایت معیشتی بین خانوارهای مورد نظر توزیع شود.
محمد باقر نوبخت با بیان اینکه شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در این خصوص موظف شد همه منابع حاصل از این برنامه را در یک حساب مشخص به همین عنوان نزد خزانه افتتاح خواهد شد واریز کند افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم موظف شد فهرستی از این 18میلیون خانوار آماده کند و سازمان برنامه و بودجه همه مبالغی که به حساب واریز می شود بین این خانوارها که از یک تا پنج نفر هستند به صورت ماهانه مبالغی بین 55تا205 هزار تومان پرداخت کند.
وی با بیان اینکه سازمان برنامه بودجه هرماه علاوه برحقوق و مزایا و پرداخت های مربوط به طرح های عمرانی و یارانه از این به بعد در قالب بسته های حمایت معیشتی مبالغی را به خانوارها پرداخت خواهد کرد افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته بلافاصله پس از اجرای طرح و حداکثر یک هفته تا ده روز آینده همه وجوه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

<div id="video-display-embed-code_4173991"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2572516/4173991?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما