شناسهٔ خبر: 36369672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد

بوشهر - سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز کمالوندی ظهر یکشنبه در مراسم آغاز عملیات بتن‌ریزی راکتور واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: امروز مرحله جدیدی از ساخت واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شده است.

وی با اشاره به زمان هشت تا ۱۰ ساله ساخت واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: اکنون بخشی از این مسیر را طی کرده‌ایم و بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه شروع شده است که گامی مهم و روبه جلو است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تشریح روند ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر اضافه کرد: در مرحله نخست به حجم ۲۵ هزار تن بتن‌ریزی برای ساخت راکتور دوم نیروگاه اتمی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در اجرای واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر ۲.۵ میلیون مترمکعب خاکبرداری، ۲.۵ میلیون تن آرموتوربندی و ۱۶ هزار و ۷۰۰ عدد شمع بتنی در زیرساخت اصلی انجام شده است.

کمالوندی با اشاره به افتتاح واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۴۰۴ بیان کرد: قرار است شرکت‌های ایرانی همه مراحل ساخت واحد ۲ و ۳ را انجام دهند و بخش مهمی از قطعات هم در داخل کشور تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واحد سوم نیروگاه اتمی بوشهر نیز ۱۸ ماه بعد بتن ریزی می شود افزود: واحد سوم سال ۱۴۰۶ به بهره‌برداری خواهد رسید و در مجموع سه هزار و ۱۵۰ مگاوات تولید برق خواهیم داشت.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه هشت تا ۱۲ درصد از برق ما می‌بایست اتمی باشد تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها بین ۱۰ تا ۱۲ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

نظر شما