شناسهٔ خبر: 35801781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش قیمت نان در پردیس/ لواش آزاد پز: 500 تومان

فرماندار شهرستان پردیس گفت: طی جلسات متعدد شورای آرد و نان پیشنهاد قیمت های جدید به استانداری ارسال و این پیشنهادها برای نانوایی های دولتی و آزادپز به تأیید رسید.

صاحب‌خبر -

عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در پردیس در خصوص افزایش قیمت نان و پروسه این افزایش، ضمن بیان اینکه افزایش قیمت نان پس از پنج سال ثبات در تمام کشور اتفاق افتاده، اظهار کرد: با توجه به افزایش تورم در کشور و اینکه از سال ۹۳ افزایش قیمت نان را نداشتیم، و با توجه به اینکه هزینه‌های تولید نان در کشور به طور طبیعی بسیار بالا رفته بود تصمیماتی در این حوزه صورت گرفت.

وی گفت: به دلایلی این تصمیم‌گیری طی پنج سال اخیر اتفاق نیفتاد و در طی این سال‌ها افزایشی در حوزه آرد و نان نداشتیم، اما در شرایط فعلی که نانوایان دیگر قادر به تولید نان نبودند و بعضأ دچار ضرر و زیان می شدند، طی تصمیمی مقرر شد فرمانداران هر شهرستان با تشکیل شورای آرد و نان نسبت به بررسی موضوع، تصمیم گیری و تعیین قیمت نان اقدام کنند.

فرماندار پردیس افزود: این جلسات در شهرستان پردیس برای تعیین نرخ نان در نانوایی‌های دولتی پس آزادپز انجام و تصمیمات متفاوتی در این حوزه گرفته و برای تایید به استانداری ارسال شد.

رضایی بیان کرد: طی این جلسات قیمت نان سنگک در نانوایی‌های دولتی یک هزار تومان، نان بربری یک هزار تومان، نان تافتون ۵۰۰ تومان و نان لواش ۳۰۰ تومان تعیین شد.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد:  طی این بررسی ها برای نانوایی های آزاد پز نیز تصمیماتی گرفته شد که قیمت نان سنگک و بربری با نرخ مصوب ۱۵۰۰ تومان، نان تافتون ۷۰۰ تومان و نان لواش با نرخ ۵۰۰ تومان برای نانوایی های شهرستان پردیس مصوب و این پیشنهاد به استانداری ارسال شد.

وی اضافه کرد: در کنار افزایش قیمت نان به نسبت نیز به وزن شانه خمیر هم افزوده خواهد شد و قیمت‌ها به نسبت کیفیت و کمیت نان مناسب‌سازی شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان پردیس تصریح کرد: این برآورد قیمت ها با خرد جمعی و با حضور کارشناسان این حوزه  اتخاذ و این تصمیمات گرفته شد تا هم حقوق مصرف‌کنندگان رعایت شود و هم نانوایان ما نانی با کیفیت تولید کرده و خدمات شایسته ای به مردم ارائه بدهند. 

رضایی با تاکید بر اینکه نرخ نان در شهرستان پردیس به نسبت شهر تهران پایین تر است، بیان کرد: طی هفته های آینده به صورت جدی هیات بازرسی و نظارت فرمانداری، اصناف، اتحادیه، و... بر عرضه نان در نانوایی‌های دولتی و آزاد پرواز نظارت خواهند کرد تا این تصمیم نهادینه شود و شاهد تخلفی در این حوزه نباشیم.

انتهای پیام/67016/م/الف

نظر شما