شناسهٔ خبر: 35721595 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کره شمالی آزمایش موشکی جدیدی انجام داد

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاري رويترز، کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد، این کشور با موفقیت از سواحل شرقی خود در روز چهارشنبه یک موشک بالستیک را از زیردریایی شلیک کرده و هدف آن مقابله با تهدیدات خارجی و افزایش دفاع از خود بوده است.
این آزمایش موشکی یک روز پس از اعلامیه کره شمالی در مورد از سرگیری مذاکرات با آمریکا برای پایان برنامه هسته ای انجام گرفت. این موضوع از سوی تحلیلگران به عنوان تحریک آمیز ترین آزمایش موشکی تلقی می شود که کره شمالی از زمان آغاز مذاکرات با آمریکا در سال 2018 انجام داده است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) ضمن اشاره به اینکه مدل جدید از موشک بالستیک (Pukguksong-3) نامیده می شود و آن «به صورت عمودی» شلیک شده است، ارزیابی ارتش کره جنوبی را در روز چهارشنبه در مورد زاویه دار بودن شلیک موشک تایید کرد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: «در حالیکه این موشک فاز جدیدی را در مقابله با تهدیدات نیروهای خارجی علیه کره شمالی ایجاد می کند و توانایی ارتش را در دفاع از خود افزایش می دهد، این آزمایش موفقیت آمیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.»
خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین تاکید کرد: «این آزمایش موشکی هیچ تاثیر منفی بر امنیت کشورهای همسایه نداشته است.»
در ادامه این گزارش بیان می کند، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از افرادی که این آزمایش موشکی موفقیت آمیز را انجام دادند «به گرمی تشکر کرده است.»

نظر شما